Prezydent
Jacek Wójcicki zapowiedział przedsięwzięcia, które ułatwią sprawniejsze funkcjonowanie branży gastronomicznej. Wyznaczył koordynatora, który pomoże w relacjach z urzędnikami, w tworzeniu jasnych procedur i wskaże sposoby załatwiania formalności.
- Podczas ostatniej sesji rady miasta – w której nie mogłem uczestniczyć osobiście, ale uczestniczyłem online – słuchałem głosów naszych przedsiębiorców z branży gastronomicznej. Słuchałem tego, jakie są ich potrzeby i na jakie trudności napotykają. Postanowiliśmy na nie odpowiedzieć niezwłocznie. Gastronomia to biznes ważny z przyczyn ekonomicznych, ale też społecznych, ma wpływ na tworzenie klimatu miasta. Zależy nam na jego rozwoju. Mamy już bardzo dobre doświadczenia we współpracy z gastronomią, wynikające choćby z organizacji Nocnego Szlaku Kulinarnego, stąd głos, który wybrzmiał podczas sesji, jest głosem, który chcemy natychmiast wziąć pod uwagę – mówił.
Jacek Wójcicki od wtorku powołał koordynatorkę do spraw branży gastronomicznej,
Darię Raniś z wydziału obsługi inwestora i biznesu, która zajmuje się m.in. organizacją Nocnego Szlaku Kulinarnego.
- Zależy nam na tym, o czym mówili przedsiębiorcy, żeby ze strony miasta była jedna osoba, która będzie pomagała w kontaktach, była ich przewodnikiem. Nasze stanowisko względem tego biznesu jest jasne. Chcemy, żeby gastronomia się dobrze rozwijała, chcemy, żeby ogródki gastronomiczne w Gorzowie były wypełnione klientami – dodał.
W najbliższych kilkunastu dniach koordynatorka przedstawi przedstawicielom branży, materiał roboczy do skonsultowania. Będą to wytyczne dotyczące projektowania i urządzania w przestrzeni miejskiej ogródków gastronomicznych. Dokument pozwoli przedsiębiorcom na poznanie wstępnych kryteriów ich tworzenia, na zrozumieniu założeń dotyczących bezpieczeństwa czy estetyki. Zostanie zaplanowany okres przejściowy, by wypracować wspólne stanowisko, a po uzgodnieniach, czas na ich wdrożenie. Według prezydenta najważniejszy jest jednak sygnał, który miasto przekazuje przedsiębiorcom gastronomicznym, że mają swojego przedstawiciela do pomocy w załatwieniu wszystkich spraw.
– Cieszę się, że będziemy kontynuować naszą współpracę i cieszę się, że będę takim wsparciem dla gorzowskich restauratorów. W naszym wydziale obsługujemy wielu różnych przedsiębiorców i zawsze staramy się im pomagać – mówiła Daria Raniś.
Dyrektor wydziału obsługi inwestora i biznesu urzędu miasta
Jacek Gumowski podkreślił, że rolą koordynatora i całego wydziału jest usprawnianie komunikacji i pomoc. – W kontaktach bezpośrednich z biznesem chcemy wiedzieć, co u nich, a oni chcą wiedzieć, jakie miasto ma plany na rozwój. Nasz kontakt z biznesem jest stały, więc tutaj na dobrą sprawę wykorzystamy te doświadczenia, ale wzmocnimy sygnał dla gastronomii, że mają swojego bezpośredniego opiekuna.
Oprac. redakcja
foto Łukasz Kulczyński
Stanowisko miasta
Stanowisko władz miasta w sprawie ewentualnych kontroli w sprawie finansowania sportu.
W związku z pojawiającymi się w sieci informacjami na temat ...
<czytaj dalej>Wkrótce adwent
W niedzielę 1 grudnia Kościół wkracza w nowy rok liturgiczny i rozpoczyna Adwent - okres poprzedzający coroczne obchody Bożego Narodzenia.
Od ...
<czytaj dalej>Ma być uczciwiej?
Duże zmiany w gospodarce śmieciowej szykują się w Gorzowie. Mówili o nich, na specjalnie zwołanej konferencji, prezydent Jacek Wójcicki, przewodniczący ...
<czytaj dalej>Czy Arriva pomoże na problemy kolejowe?
Wicemarszałek spotkał się z przedstawicielami firmy Arriva.
Wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski rozmawiał z przedstawicielami firmy Arriva m.in. o możliwości podjęcia w przyszłości ...
<czytaj dalej>