Jaka jest prawda o dofinansowaniu Planu Transportowego dla Gorzowa?
Od poseł PiS Elżbiety Rafalskiej otrzymaliśmy pismo w sprawie dofinansowania dla Gorzowa Planu Transportowego.
Do marszałka Sejmu Radosława Sikorskiego wyjaśnienie wysłał wiceminister infrastruktury Waldemar Sługocki.
"Szanowny Panie Marszałku,
w nawiązaniu do pisma z dnia 5 lutego br. nr 30696, przekazującego interpelację posłanki Elżbiety Rafalskiej w sprawie dofinansowania tzw. Planu transportowego przygotowanego na potrzeby rozwoju transportu publicznego Gorzowa Wielkopolskiego, poniżej przekazuję odpowiedzi na następujące pytania.
• Kiedy zostanie podana kwota dofinansowania Planu Transportowego przygotowanego dla potrzeb rozwoju transportu publicznego w Gorzowie Wielkopolskim, skąd wzięły się tak duże rozbieżności pomiędzy wstępnymi deklaracjami a ostatnio zapowiadanymi kwotami?
Na wstępie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju chce podkreślić, że Plan Transportowy przygotowany dla potrzeb rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim nie był przedstawiony i nie podlegał weryfikacji Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ). Przedmiotem uzgodnień był projekt Strategii ZIT, z uwagi na fakt, iż w ramach POIiŚ 2014-2020 finansowane będą projekty wynikające ze Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla 13 miast wojewódzkich i obszarów powiązanych z nimi funkcjonalnie (z wyłączeniem miast Polski Wschodniej). Warunkiem dofinansowania projektów jest ich identyfikacja w Strategii ZIT jako tzw. projektów komplementarnych do pozostałych inwestycji realizowanych w regionalnych programach operacyjnych.
W przekazanym do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju projekcie Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wielkopolskiego, jako inwestycję komplementarną przewidzianą do realizacji w ramach niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach wskazano System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim.
Obecnie finalizowane są prace związane z przygotowaniem ostatecznej wersji Strategii oraz określeniem zakresu rzeczowego projektów komplementarnych. Jednocześnie zaznaczam, że środki przeznaczone na realizację projektów komplementarnych, w tym inwestycji w transport miejski wynikają z algorytmu podziału alokacji przyjętego horyzontalnie tj. w odniesieniu do wszystkich związków ZIT będących przedmiotem wsparcia POIiŚ 2014-2020, uwzględniającego kryterium liczby mieszkańców obszaru funkcjonalnego.
Szczegółowa metodologia wraz z kwotą przewidzianą m.in. na projekty z zakresu transportu miejskiego przekazana została do Prezydenta Miasta Gorzowa pismem z dnia 4 lutego br. Ww. pismo jest pierwszą oficjalną informacją przekazaną przez Instytucję Zarządzającą POIiŚ 2014-2020 dot. podziału alokacji przewidzianej na realizację projektów komplementarnych.
• Jakie są powody ograniczenia (jeżeli jest tak faktycznie) dofinansowania przygotowanych projektów?
Informuję, że podział alokacji m.in. na transport miejski został zaakceptowany w sierpniu 2014 r. przez ówczesne kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju i nie uległ zmianie w stosunku do kwot przekazanych poszczególnym związkom ZIT w lutym 2015 r. W związku z powyższym, kwota środków przewidziana na wsparcie rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim nie została w żaden sposób zmieniona.
• Czy fakt, że Gorzów Wielkopolski dotąd nie korzystał z dotacji na poprawę infrastruktury transportowej ma wpływ na wysokość dofinansowania?
W opinii resortu, wysokość przyznanego dofinansowania dla projektu z zakresu transportu miejskiego
w POIiŚ 2014-2020 w żaden sposób nie była zależna od faktu korzystania (bądź nie) z innych dotacji.
• Czy zmianie uległa łączna kwota środków finansowych przeznaczonych na te działania?
Kwota środków zarezerwowana w ramach POIiŚ 2014-2020, na wsparcie rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim, nie uległa zmianie w stosunku do pierwotnie planowanej alokacji przeznaczonej na ten cel.
Z poważaniem
Waldemar Sługocki
Sekretarz Stanu
4 marca 2015 21:23, admin ego
Dodaj komentarz:
Komentarze:
Prawda jest taka jak zawsze. Tadeusz to iluzjonista, mistrz świata w snuciu nierealnych wizji, ale limit mu się wyczerpał. Ludzie przestali mu wierzyć i przegrał. A gorzowska PO to nieudolny naśladowca Tadeusza. Ich wizje tak samo nierealne, ale pozbawione uroku Tadeusza. Choć pochodzą z tej samej stajni politycznych kłamców, Tadeusz to wyeksploatowany koń wyścigowy, a PO od początku marna chabeta...
Anonim_1347, 06.03.2015, 21:30, 37.248.255.82 ##
Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.
Obchody 900-lecia jubileuszu
W sobotę 11 maja br. w Ośnie Lubuskim odbędą się uroczyste obchody z okazji dziewięćsetlecia ustanowienia biskupstwa lubuskiego.
Przygotowania do tej ...
<czytaj dalej>Przebudują Ikara
Przetarg na przebudowę ostatniego etapu ulicy Ikara rozstrzygnięty.
Kolejna osiedlowa uliczka zostanie w pełni przebudowana. Nowa nawierzchnia ul. Ikara ułatwi codzienne ...
<czytaj dalej>Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>
Anonim_6589:
Zaczynamy od podwyżki swoich uposażeń, potem "obwąchamy się" poodwiedzamy i....a wy frajerzy, za kolejjne kilka lat będziecie potrzebn
<czytaj dalej>
Anonim_2254:
nieroby smierdzące
tylko złożone rączki i kłanianie sie
udając ze są do czegos potrzebni
ani na niczym sie w tym miescie n
<czytaj dalej>
Andrzej Trzaskowski:
Mieliśmy wspólny z Mieczysławem projekt- szkołę kształcącą w rzemiosłach artystycznych: metaloplastyka, konserwacja mebli, witraże itp.. Sz
<czytaj dalej>
Anonim_2254:
jak to nowe cos mozna wogole nazywac maturą
<czytaj dalej>
Anonim_2289:
A synowiec tam po co w radzie miasta skoro nie chodzi na sesje.
Paluch po tak durni mieszkańcy wybrali
Jeszcze wierchowicza brakuje tylko d
<czytaj dalej>