5 maja obchodzimy Światowy Dzień Bez Makijażu, poświęcony promowaniu naturalnego piękna i akceptacji siebie bez sztucznych dodatków. Z drugiej strony, wiadomo od dawna, że makijaż lubiany jest przez płeć piękną i stanowi nie tylko narzędzie do poprawy urody, ale także formę ekspresji, która odzwierciedla indywidualny styl i osobowość.
By sprawdzić, co same kobiety myślą o makijażu, przeprowadzono badanie na ponad 5000 kobiet. Pytano je, czym dla nich jest makijaż, jak często się malują, czego używają najczęściej, w jakim wieku zaczęły się malować, czy korzystają z usług profesjonalnych makeupistek, a także czy córki podbierają im kosmetyki.
Jak dużo kobiet maluje się na co dzień?
Zdecydowana większość kobiet (8 na 10) twierdzi, że niemal zawsze malują się na co dzień. 15% maluje się czasami. 76% korzystało przynajmniej raz w życiu z usług profesjonalnej makeupistki, najczęściej z okazji ślubu/wesela (własnego lub cudzego).
Zaledwie 3% kobiet nie maluje się wcale, ponieważ jak twierdzi: „nie umiem się malować” (33%), „lubię siebie bez makijażu”(31%), „nie mam na to czasu” (29%).
Bez jakich kosmetyków najtrudniej się obyć?
Podstawowe kosmetyki do makijażu to fluid/podkład, tusz do rzęs i puder.
Jakie kosmetyki kobiety noszą w torebkach?
Dla 70% kobiet to błyszczyk lub szminka (61%). Te kosmetyki cechują się mniejszą trwałością i wiążą się zwykle z poprawkami w ciągu dnia, stąd chętnie kobiety noszą je ze sobą. Niemal połowa nosi też ze sobą puder i tusz do rzęs.
Jak dużo kobiet wychodzi z domu bez makijażu?
1/3 kobiet malujących się na co dzień przyznaje, że okazjonalnie wychodzi z domu bez makijażu. To głównie takie sytuacje jak wyrzucenie śmieci (80% wskazań), zakupy w sklepie (77%), spacer/bieganie (65%). Około 7 na 10 kobiet maluje się też na wakacjach. Jedynie 8% tego nie robi. ¼ twierdzi, że zależy to od okoliczności: gdzie jest, co robi i z kim.
Czym jest dla kobiet makijaż?
Makijaż dodaje kobietom pewności siebie i sprawia, że czują się atrakcyjniejsze (tak twierdzi 8 na 10 badanych). 4 na 10 przyznaje także, że malowanie się to ich poranny rytuał, który lubią, a samo malowanie relaksuje. Tyle samo kobiet ma poczucie, że makijaż to przywilej poprawiania urody, który mają kobiety.
Kiedy kobiety zaczynają przygodę z makijażem?
Większość kobiet zaczyna malować się w okresie nastoletnim: prawie połowa w wieku 14-16 lat, 1/3 nieco później – między 17 a 19 lat.
Czy córki pożyczają kosmetyki od swoich mam?
7 na 10 nastolatek pożycza kosmetyki od swoich mam. Może to wynikać z faktu, że nie wiedzą na początku, co się u nich sprawdzi, więc zaczynają eksperymentować z tym, co jest już w domu. 33% pożycza takie produkty często, 21% od czasu do czasu, a 15% rzadko. 1/3 nie pożycza wcale. Ciekawy jest wiek dziewczynek, które zaglądają do matczynych kosmetyczek: najczęściej są to nastolatki w wieku powyżej 16 lat (40%), ale na drugim miejscu są małe dziewczynki, które mają 6 lat i mniej (39%). W tym drugim przypadku, najprawdopodobniej chodzi nie tyle o samo poprawianie urody, ale zabawę w malowanie i chęć naśladowania mamy.
Lista pożyczanych kosmetyków jest długa, a dominuje na niej: błyszczyk (77% wskazań), tusz do rzęs (64%), szminka (51%) i cień do powiek (50%).
A czy wy lubicie się malować? Jak ważny jest dla Was makijaż?
Badanie zrealizowane przez Agencję Streetcom Poland w dniach 22 – 29.04.2024 techniką CAWI na grupie 5286 Polek w wieku 18-70 lat.
Oprac. redakcja
Foto archiwum własne
Stanowisko miasta
Stanowisko władz miasta w sprawie ewentualnych kontroli w sprawie finansowania sportu.
W związku z pojawiającymi się w sieci informacjami na temat ...
<czytaj dalej>Wkrótce adwent
W niedzielę 1 grudnia Kościół wkracza w nowy rok liturgiczny i rozpoczyna Adwent - okres poprzedzający coroczne obchody Bożego Narodzenia.
Od ...
<czytaj dalej>Ma być uczciwiej?
Duże zmiany w gospodarce śmieciowej szykują się w Gorzowie. Mówili o nich, na specjalnie zwołanej konferencji, prezydent Jacek Wójcicki, przewodniczący ...
<czytaj dalej>Czy Arriva pomoże na problemy kolejowe?
Wicemarszałek spotkał się z przedstawicielami firmy Arriva.
Wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski rozmawiał z przedstawicielami firmy Arriva m.in. o możliwości podjęcia w przyszłości ...
<czytaj dalej>