Co z koleją w Lubuskiem
Publikujemy komunikat Urzędu Marszałkowskiego w sprawie połaczeń kolejowych.
W związku z manipulacją przez niektóre media informacjami na temat taboru i połączeń kolejowych w Lubuskiem, wyjaśniamy:
Województwo Lubuskie jest właścicielem 23 pojazdów szynowych z czego 3, to elektryczne zespoły trakcyjne. Ze względu na to, że 70 proc. linii kolejowych w naszym województwie jest niezelektryfikowane, obsługa większości połączeń regionalnych, dla których organizatorem jest Województwo Lubuskie odbywa się pojazdami spalinowymi (20 sztuk). Zgodnie z umową o świadczenie usług publicznych, w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich zawartą pomiędzy Województwem Lubuskim (organizatorem) a Polregio SA (operatorem), Województwo udostępnia cały swój tabor operatorowi. Jednocześnie umowa określa, że za naprawy bieżące taboru, usuwanie usterek, przeprowadzanie przeglądów utrzymania P1, P2, P3 odpowiada Polregio S.A. Województwo Lubuskie zobowiązane jest do realizacji przeglądów utrzymania poziomu P4 oraz P5. Postępowania przetargowe na przeglądy P4 i P5 są przeprowadzane przez Województwo zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez Polregio. Żadne postępowanie przetargowe nie było wydłużane i odbywa się zgodnie z przepisami prawa.
Na dzień 27 czerwca 2023 r. wyłączonych z użytku było 13 pojazdów udostępnionych przez Województwo Lubuskie. Z czego 2 wspomniane znajdują się na przeglądzie P4 a pozostałych 11 jest wyłączonych z powodu napraw bieżących i przeglądów, za które odpowiada przewoźnik. Przewoźnik zgodnie z umową o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich zobowiązany jest także do zapewnienia niezbędnej rezerwy taborowej, uzupełniającej pojazdy wyłączone z użytkowania.
23 czerwca 2023 r. w siedzibie UMWL doszło do spotkania członka zarządu województwa lubuskiego Marcina Jabłońskiego oraz dyrekcji Departamentu Infrastruktury i Komunikacji UMWL z zarządem spółki Polregio SA z prezesem Adamem Pawlikiem na czele. W spotkaniu uczestniczyła również Marzena Skubiszyńska - dyrektor oddziału spółki w Zielonej Górze. W trakcie spotkania zarząd spółki zobowiązał się przedstawić do dnia 27 czerwca program naprawczy usprawniający funkcjonowanie przewozów użyteczności publicznej w województwie lubuskim, zminimalizowanie odwołań pociągów oraz zapewnienie niezbędnej rezerwy taborowej. Program taki wpłynął do naszego urzędu 27 czerwca.
Jeśli chodzi o połączenia lotnicze z lotniska Babimost, to nie mają one wpływu na organizacje przez Województwo Lubuskie przewozów kolejowych użyteczności publicznej. Z roku na rok środki przeznaczone przez województwo lubuskie na transport kolejowy rosną, wzrasta także zlecona praca eksploatacyjna i liczba przewiezionych pasażerów.
LUM
1 lipca 2023 07:11, admin ego
Dodaj komentarz:
Komentarze:
Anonim_2153 w dniu 03.07.2023, 08:15 napisał(a):
"Z roku na rok środki przeznaczone przez województwo lubuskie na transport kolejowy rosną, wzrasta także zlecona praca eksploatacyjna i liczba przewiezionych pasażerów."
I co z tego skoro z połączeniami jest coraz gorzej?
Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.
Nie ma zgody na totalny chaos na torach w naszym regionie
Informacja wicemarszałka województwa lubuskiego Sebastiana Ciemnoczołowskiego w sprawie niewłaściwego wykonywania usług przewozowych przez operatora Polregio SA na terenie województwa lubuskiego.
Szanowni ...
<czytaj dalej>XXXIII Światowy Dzień Chorego
W bieżącym roku już po raz trzydziesty trzeci Kościół katolicki będzie obchodził Światowy Dzień Chorego. Przypada on zawsze w liturgiczne ...
<czytaj dalej>Zasady rozliczania rocznego PIT dla emerytów i rencistów
KAS przypomina: Zasady rocznego rozliczenia PIT emerytów i rencistów, którzy otrzymali od organu rentowego PIT-40A albo PIT-11A.
Do końca lutego emeryci ...
<czytaj dalej>Nie odpowiadaj na fałszywe wiadomości
Uwaga na fałszywe e-maile na temat konieczności dokonania korekty PIT.
Pocztą elektroniczną rozsyłane są fałszywe wiadomości, których autor podszywa się pod ...
<czytaj dalej>
Anonim_5527:
a gdzie lotnisko tyle prób było, tylko nie w strefie przemysłowej ?
<czytaj dalej>
Anonim_5267:
I nitkę Jancarza tramwajową bo jest koniecznie tam potrzebna (jakmpsu piąta noga)
<czytaj dalej>
Anonim_5267:
Z Klodawy jest ścieżka rowerowa można dojechać hulajnogą elektryczn po co pociąg. Ważniejsze schody donikad które miasto chce zrobic
<czytaj dalej>
Anonim_5267:
Ale co wy się pieklicie niedługo i tak Gorzow nie będzie miał statusu miasta Wojewódzkiego. Problem rozwiaze sie sam.
Gmina klodawa a za n
<czytaj dalej>
Miejscowy:
Szkoda słów na PR, na PKP. Tam jest beton związkowo- z nadania i pracownicy tak wq...i na to co się dzieje. Każde działanie wymaga akceptacji ur
<czytaj dalej>