Wojewoda Lubuski przekazał ponad 7 mln zł na zakup czterech szynobusów. Kwota zabezpieczy wkład własny samorządu województwa do projektu realizowanego w ramach LRPO na lata 2007-2013. Nie jest jednak zadowolony z polityki samorządu związanej z połączeniami kolejowymi w regionie.
Dofinansowanie taboru w województwie pochodzi z rezerwy celowej z budżetu państwa, określonej przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na rok 2013. – Kwota 7 milionów 79 tysięcy 679 złotych zabezpieczy wkład własny do projektu realizowanego przez Województwo Lubuskie w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2017-2013 pod nazwą „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń kolejowych przez województwo lubuskie”. Przedmiotem projektu jest zakup czterech szybnobusów z napędem silnikowym. Umowę z Zarządem Województwa wojewoda podpisał w czwartek 28 listopada – informuje zespół prasowy Wojewody Lubuskiego.
Wojewoda
Jerzy Ostrouch nie jest zadowolony z liczby i jakości połączeń kolejowych oraz sposobu ich realizacji. Dlatego zlecił przygotowanie informacji o stanie bezpieczeństwa w regionalnej pasażerskiej komunikacji kolejowej województwa lubuskiego. – Wyrażam zaniepokojenie zaistniałą sytuacją. Duża awaryjność taboru kolejowego, a tym samym konieczność wprowadzania komunikacji zastępczej w minionym okresie negatywnie wpływa na bezpieczeństwo podróżowania – skomentował i zaznaczył, że zwróci się z prośbą do marszałek województwa by:
-
W nowym rozkładzie jazdy zostały uwzględnione zmiany na linii Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż.
-
Wprowadzć nowe autobusy szynowe do istniejących kursów z uwagi na przepełnienie (np. już w miejscowościach: Witnica, Nowiny Wielkie, Bogdaniec, Zwierzyn). Skontrolowane na potrzeby raportu, przystosowane do transportu 260 pasażerów siedzących i stojących, przewożą średnio 350 osób.
-
Z uwagi na likwidację porannego połączenia InterCity TLK „Lubuszanin” z Gorzowa Wlkp. do Warszawy wprowadzić poranny kurs autobusu szynowego relacji Gorzów Wlkp. – Krzyż komunikujący Expres Inter City Szczecin – Krzyż – Warszawa.
Jerzy Ostrouch zwrócił też uwagę na przyjęte już w 2009 r. przez Urząd Marszałkowski zobowiązania zawarte we wspólnym liście intencyjnym podpisanym z Brandenburgią. – Głęboki niepokój budzi fakt, że zadanie w nim zawarte, a mianowicie uruchomienie bezpośredniego pasażerskiego połączenia kolejowego na linii Zielona Góra – Krosno Odrz. – Gubin/Guben – Cottbus pozostaje nadal tylko w sferze planów. Uruchomienie, proponowanego przez mieszkańców regionu, częściowego połączenia Zielona Góra – Krosno Odrz. – Gubin wychodziłoby naprzeciwko oczekiwaniom – podkreślił wojewoda.
Wojewoda Lubuski chciałby, żeby zaproponowane zmiany spotkały się z zainteresowaniem władz województwa i od grudniowej korekty rozkładu jazdy sytuacja w komunikacji kolejowej województwa lubuskiego została poprawiona zgodnie z oczekiwaniami pasażerów.
Wg LUW
foto www.lubuskie.pl
Koniec z kolejowym wykluczeniem?
Gorzów i gminy północy przestaną być wykluczone kolejowo. Już jesienią zwiększy się liczba i poprawi jakość połączeń. Ale to tylko ...
<czytaj dalej>W Arenie po nowemu
Już w najbliższy weekend rozpocznie się kolejny sezon w gorzowskiej hali Arena Gorzów.
Siatkarze Cuprum Stilon Gorzów zainaugurują go podczas rozgrywek ...
<czytaj dalej>Odznaczenia dla świeckich
W najbliższą niedzielę 8 września w gorzowskiej katedrze wręczone zostaną odznaczenia „Zasłużony dla Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej”. W tym roku wyróżnienie to ...
<czytaj dalej>Cegielski szynobus połączy stolice
Nowiutki lubuski szynobus już na torach.
Pierwszy z dwóch fabrycznie nowych pojazdów zakupionych przez Województwo Lubuskie od polskiego producenta H. Cegielski ...
<czytaj dalej>