
Od 29 września dziewięć gorzowskich ulic zmieniło swojego patrona. Przypominamy: Mieszkańcy nie mają obowiązku wymiany dowodów osobistych, praw jazdy oraz dowodów rejestracyjnych, dopóki są ważne. Zmiana adresów w związku ze zmianą nazwy ulicy dokonywana jest bezpłatnie.
Mieszkasz lub prowadzisz biznes przy ulicy, której nazwę zmieniono? Przeczytaj poniższe informacje:
1. dowody osobiste, prawa jazdy i dowody rejestracyjne:
• zmiana nazwy ulicy dokonana na podstawie ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową (dowody osobiste, prawa jazdy i dowody rejestracyjne zachowują ważność, a ich wymiana nie jest wymagana przed końcem terminu ważności dokumentu);
• nie ma obowiązku wymiany dowodów osobistych, praw jazdy oraz dowodów rejestracyjnych;
2. sprawy meldunkowe:
• zmiana adresów w związku ze zmianą nazwy ulicy dokonywana jest bezpłatnie. Nie ma konieczności składania wniosku. Zmiany dokonane zostaną z urzędu;
• w przypadku, gdy wymagane jest przedłożenie zaświadczenia o aktualnym adresie zameldowania w związku ze zmianą nazwy ulicy, należy złożyć w Urzędzie Miasta Gorzowa Wlkp. w budynku przy ul. Sikorskiego 3-4 stosowny wniosek o wydanie zaświadczenia.
Więcej informacji na ten temat uzyskać można w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. mieszczącym się w budynku przy ul. Sikorskiego 3-4 (Sala Obsługi Klienta), tel.: 95 735 55 12 lub 95 735 55 69.
3. wymiana tabliczek z nazwą ulicy:
• za wymianę tablic z nazwami ulic odpowiada Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
4. wymiana tabliczek z numerem porządkowym nieruchomości:
• zgodnie z art. 47b ust. 1 Ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2016r. poz. 1629 ze zm.) właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
5. ujawnienie w księdze wieczystej:
• nie ma konieczności składania wniosku w Sądzie Rejonowym w Gorzowie Wlkp. VI Wydział Ksiąg Wieczystych;
• zmiany zostaną dokonane z urzędu, do każdej księgi wieczystej zostanie przesłane zawiadomienie o zmianie oznaczenia nieruchomości.
6. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEDIG):
• osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz posiadające zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, powinny złożyć w Urzędzie Miasta Gorzowa Wlkp. wniosek CEIDG-1;
• wniosek można złożyć przez Internet lub dostarczyć do urzędu w wersji papierowej. Po złożeniu wniosku dane dotyczące zmiany adresu zostaną przekazane do ZUSU/KRUSU, Urzędu Skarbowego oraz Urzędu Statystycznego.
Więcej informacji na ten temat można uzyskać w Wydziale Obsługi Inwestora i Biznesu Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. mieszczącym się w budynku przy ul. Sikorskiego 3-4 (Sala Obsługi Klienta), tel.: 95 735 55 98.
7. deklaracja w sprawie gospodarowania odpadami:
• nie ma konieczności składania zmiany deklaracji w sprawie gospodarowania odpadami zarówno przez mieszkańców jak i zarządców nieruchomości. Zmiany dokonane zostaną z urzędu.
Więcej informacji na ten temat uzyskać można w Biurze Związku Celowego Gmin MG-6 mieszczącym się w budynku przy ul. Warszawskie 6 lok. 106, tel.: 95-728-71-02.
8. informacja w sprawie podatku od nieruchomości:
• nie ma konieczności składania informacji w sprawie podatku od nieruchomości celem aktualizacji danych adresowych. Zmiany dokonane zostaną z urzędu.
Więcej informacji na ten temat uzyskać można w Wydziale Podatków i Opłat Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. mieszczącym się w budynku przy ul. Sikorskiego 3-4 (Sala Obsługi Klienta), tel.: 95 735 56 08.
9. Urząd Skarbowy:
• osoby fizyczne mogą wypełnić i złożyć formularz ZAP-3 lub zgłosić aktualizację danych adresowych w roku 2018 przy składaniu zeznania podatkowego za rok 2017;
• druk ZAP-3 można pobrać i złożyć w formie papierowej w Urzędzie Skarbowym w Gorzowie Wlkp. mieszczącym się w przy ul. Jagiellończyka 10 lub drogą elektroniczną poprzez wypełnienie i wysłanie formularza dostępnego na stronie internetowej Ministerstwa Finansów http://www.finanse.mf.gov.pl .
10. Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS):
• osoby pobierające świadczenia powinny zgłosić zmianę danych adresowych poprzez wypełnienie i złożenie wniosku o zmianę danych osoby zamieszkałej w Polsce, tj. formularz WZD-01;
• formularz należy pobrać i złożyć w formie papierowej w Inspektoracie ZUS w Gorzowie Wlkp. mieszczącym się w budynku przy ul. Sikorskiego 42. Wypełniony formularz w wersji papierowej można także przesłać pocztą na ww. adres.
11. banki, dostawcy energii elektrycznej, dostawcy gazu, dostawcy usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, agencje ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, zakłady pracy, przechodnie lekarskie, szkoły, przedszkola i inne:
• ww. instytucje należy powiadomić o zmianie adresu poprzez wypełnienie i złożenie stosownego formularza aktualizacji danych osobowych udostępnianego przez dany podmiot, a w przypadku braku niniejszego formularza, poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej.
Wg UM Gorzów
Foto Bartłomiej Nowosielski
Nie ma zgody na totalny chaos na torach w naszym regionie
Informacja wicemarszałka województwa lubuskiego Sebastiana Ciemnoczołowskiego w sprawie niewłaściwego wykonywania usług przewozowych przez operatora Polregio SA na terenie województwa lubuskiego.
Szanowni ...
<czytaj dalej>XXXIII Światowy Dzień Chorego
W bieżącym roku już po raz trzydziesty trzeci Kościół katolicki będzie obchodził Światowy Dzień Chorego. Przypada on zawsze w liturgiczne ...
<czytaj dalej>Zasady rozliczania rocznego PIT dla emerytów i rencistów
KAS przypomina: Zasady rocznego rozliczenia PIT emerytów i rencistów, którzy otrzymali od organu rentowego PIT-40A albo PIT-11A.
Do końca lutego emeryci ...
<czytaj dalej>Nie odpowiadaj na fałszywe wiadomości
Uwaga na fałszywe e-maile na temat konieczności dokonania korekty PIT.
Pocztą elektroniczną rozsyłane są fałszywe wiadomości, których autor podszywa się pod ...
<czytaj dalej>