Gorzów Wielkopolski znalazł się wśród dziesięciu polskich miast, które najszybciej rozwijają się w internecie.
Gorzów Wielkopolski został jednym z dziesięciu polskich eMiast Google. To zasługa gorzowskich małych i średnich firm. Nowa nagroda Google ma na celu wyróżnienie miast, które odnotowały największy wzrost aktywności lokalnych firm w sieci. Nagroda powstała także po to, by pokazać znaczenie internetu w przyszłym rozwoju gospodarczym Polski.
Nagrodę dla Gorzowa odebrała w Warszawie
Małgorzata Pera z Wydziału Rozwoju i Promocji Miasta.
Jak ważna jest widoczność w sieci, gdzie konsumenci coraz częściej szukają informacji o produktach i usługach, wie
Iwona Koj właścicielka gorzowskiej firmy zajmującej się sprzedażą biżuterii przez internet i aktywnie korzystającej z reklamy internetowej do pozyskiwania klientów. Firma używa reklamy w wyszukiwarce prawie od początku istnienia sklepu internetowego, czyli od 2008 roku.
Według międzynarodowego badania Boston Consulting Group, firmy obecne w internecie rozwijają się około czterokrotnie szybciej od tych, których nie można znaleźć w sieci.
Także reklama internetowa rozwija się bardzo dynamicznie, a Google, dzięki usłudze AdWords (reklamie w wyszukiwarce), może ocenić jej przełożenie na rozwój polskiej gospodarki w podziale na poszczególne miasta. By przedstawić tę zależność, Google przyjrzało się aktywności reklamowej w prawie 200 miastach w całej Polsce i uszeregowało je pod względem procentowego wzrostu wydatków małych i średnich firm w programie reklamowym Google AdWords w ciągu ostatniego roku. W Gorzowie ten wzrost wyniósł 74 proc.
Lista polskich eMiast w Polsce wygląda następująco:
1. Elbląg
2. Ruda Śląska
3. Zabrze
4. Białystok
5. Legnica
6. Krosno
7. Tarnów
8. Piaseczno
9. Siemianowice Śląskie
10.Gorzów Wielkopolski
W tym roku BCG opublikowało raport “Polska Internetowa”, z którego wynika, że udział gospodarki internetowej w PKB już dzisiaj wynosi 2,7%, a w 2015 będzie to aż 4,1% PKB. Wartość polskiej gospodarki internetowej podwoi się już w ciągu najbliższych kilku lat, co oznacza, że firmy obecne online, skorzystają na tym najwięcej i zarazem więcej wniosą do przyszłego rozwoju gospodarki Polski.
Z kolei badania wykonane przez SMG/KRC w 2011 r. pokazują, że połowa polskich małych
i średnich firm nadal nie ma strony internetowej.
- Nagrody Google eMiasta zostały stworzone po to, by pokazać i wynagrodzić te miasta, które są w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój małych i średnich firm w internecie – powiedział
Artur Waliszewski, dyrektor Google na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią. - Mam nadzieję,
że będą także motywacją dla tych regionów, które w czołówce się nie znalazły, aby wypróbować skuteczność internetu. W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci, mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty.
iw
Stanowisko miasta
Stanowisko władz miasta w sprawie ewentualnych kontroli w sprawie finansowania sportu.
W związku z pojawiającymi się w sieci informacjami na temat ...
<czytaj dalej>Wkrótce adwent
W niedzielę 1 grudnia Kościół wkracza w nowy rok liturgiczny i rozpoczyna Adwent - okres poprzedzający coroczne obchody Bożego Narodzenia.
Od ...
<czytaj dalej>Ma być uczciwiej?
Duże zmiany w gospodarce śmieciowej szykują się w Gorzowie. Mówili o nich, na specjalnie zwołanej konferencji, prezydent Jacek Wójcicki, przewodniczący ...
<czytaj dalej>Czy Arriva pomoże na problemy kolejowe?
Wicemarszałek spotkał się z przedstawicielami firmy Arriva.
Wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski rozmawiał z przedstawicielami firmy Arriva m.in. o możliwości podjęcia w przyszłości ...
<czytaj dalej>