9X2020.
Może to tylko ja mam takiego pecha, ale nie sądzę. Przejazd z Gorzowa do Wrocławia słynną S3, jakby się nie zaczął dobrze, zawsze musi się wywalić. Nie da się zaplanować spokojnego przejazdu (nie liczę nocy), by nie stać w korku lub korkach. Pięknie jedzie się do Zielonej Góry, do Nowej Soli, nawet do Polkowic, ale tam – nie dość, że trzeba stać często na dwóch światłach, to – zaraz po wyjeździe z miasta zaczyna się zwężenie i słynny ośmiokilometrowy odcinek. Można go pokonać w 15 minut, co należy uznać za sukces, ale najczęściej dzieje się tam coś na kształt czarnej dziury, która wchłania cały ruch i nie chce go puścić.
Jeśli jest dużo aut ciężarowych, nagle prędkość ze 120 km spada do 40 na godzinę, a zważywszy, że przed Lubinem jest tymczasowe rondo z pierwszeństwem przejazdu, to te wszystkie ciężarowce sprawiają, że zaczynamy jechać z prędkością ujemną, czyli po prostu stoimy. Dziś na domiar złego na tym nieszczęsnym odcinku zepsuł się jakiś samochód, oczywiście nieosobowy, duży, taki, który nawet jak zjedzie na pobocze, to nie da się go ominąć, by nie zatrzymać ruchu, bo z naprzeciwka jedzie sznur innych samochodów, a na jezdni mamy podwójną ciągłą. No i choć wszystkim się spieszy, choć przynajmniej co niektórzy klną w żywe kamienie, nic nie da się zrobić, bo innej drogi też nie ma. Co najwyżej można liczyć na łaskawość jadących z przeciwnej strony, że się zatrzymają i przepuszczą kilka aut. Ale to i tak zajmuje co najmniej 40 minut na pokonanie tego nieszczęsnego odcinka.
I choć ruszyły wreszcie prace nad tym odcinkiem, który zostawił poprzedni wykonawca, to w wielu miejscach trzeba wymienić nawierzchnię, a w innych ją ułożyć. Podobnie jest z obiektami mostowymi, które wymagają poprawy. Mam nadzieję, że jak najszybciej zostanie udostępniona dla ruchu jedna nitka drogi S3 między Polkowicami a Lubinem i odciąży rozpadającą się już drogę serwisową. Tak przynajmniej zapewnia nowy wykonawca, który zgodnie z nową umową, ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (z wyłączeniem okresów zimowych trwających od 23 grudnia do 15 marca). Zakończenie robót przewidziano w II kwartale 2021 r.
Trudno stoi się w takich korkach, ale dziś czas umilała mi obserwacja zachowania małego czworonoga, który jechał w aucie przede mną. On sam obserwował wszystko, co dzieje się na drodze, która jemu z pewnością się nie dłużyła.
Hanna Kaup
Kliknij w wybrane zdjęcie aby powiększyć
Przebudowa Spichrzowej
Ostatnie przygotowania do rozpoczęcia przebudowy ulicy Spichrzowej.
Konsorcjum firm TORMEL i WUPRINŻ, przebuduje ostatni, półkilometrowy odcinek ulicy Spichrzowej. Pierwsze prace ruszą ...
<czytaj dalej>UMCS z Jazz Clubem Pod Filarami
80 lat UMCS w Lublinie z Jazz Clubem „Pod Filarami”.
W dniach 14 -17 maja 2024 roku w Akademickim Centrum Kultury ...
<czytaj dalej>Remont schodów
Nowe schody na Piaskach, obok lecznicza zieleń.
Rusza remont schodów przy ul. Bohaterów Westerplatte, zejście do ul. Sczanieckiej. Skarpa przy schodach ...
<czytaj dalej>Obchody 900-lecia jubileuszu
W sobotę 11 maja br. w Ośnie Lubuskim odbędą się uroczyste obchody z okazji dziewięćsetlecia ustanowienia biskupstwa lubuskiego.
Przygotowania do tej ...
<czytaj dalej>