Rusza akcja „Zbieramy banery powyborcze i inne”.
By Gorzów był pięknym miastem, każdy mieszkaniec musi o nie dbać. Niestety, niedawne wybory samorządowe, a teraz bożonarodzeniowe promocje odciskają swoje piętno na wyglądzie przestrzeni publicznej. Stąd II odsłona kampanii „Zbieramy banery powyborcze i inne” organizowanej przez Agencję PR Valor i ENERIS Surowce. Zyski z akcji przeznaczone będą na schronisko Azorki.
Banery powyborcze i plakaty cały czas można spotkać na gorzowskich ulicach. Szpecą ogrodzenia i ściany budynków, choć zgodnie z prawem powinny być uprzątnięte w ciągu 30 dni od daty wyborów. Doświadczenie z poprzednich lat podpowiada, że z podobną sytuacją będziemy mieli do czynienia po zakończeniu świątecznej gorączki. Tymczasem te kolorowe zachęty do kupowania prezentów mikołajkowych, choinek świątecznych czy ogłoszenia o balach sylwestrowych po spełnieniu swojej roli informacyjnej mogą zyskać drugie życie.
Po raz drugi Agencja Public Relations Valor i ENERIS Surowce S.A. zachęcają komitety wyborcze i przedsiębiorców do odpowiedzialnego zagospodarowania materiałami reklamowymi. - Rozpędzony konsumpcjonizm, zwłaszcza przed świętami, nie pomaga w refleksji i chwili zatrzymania się. Naszą akcją chcemy zwrócić uwagę, że nadmierne gromadzenie przedmiotów często idzie w parze z nierozważnym śmieceniem. A może podejść do tematu bardziej ekologicznie, praktycznie i tym samym ekonomicznie. Tu mam na myśli chociażby coraz bardziej popularny upcycling – mówi
Anna Walorek z agencji PR.
Aby banery z tworzyw sztucznych (np. folia, tworzywo PCV, itp.) nie miały negatywnego wpływu na wygląd miasta i zostawiły wyłącznie pozytywny ślad środowiskowy, wystarczy do końca 2018 r. przywieźć je do firmy ENERIS Surowce na ul. Podmiejską 19 w Gorzowie, w dni robocze od 7.00 do 14.00. Baner powinien być czysty, by nadawał się do dalszego wykorzystania (warunek konieczny). Wybrane będą przekazane na rzecz gorzowskiego schroniska Azorki. Z części materiałów powstana okładki na kalendarze biurowe i inne gadżety, które zostaną zlicytowane podczas akcji świątecznych. Przychód ze sprzedaży licytowanych gadżetów, po odjęciu kosztów operacyjnych, zostanie przeznaczony na schronisko Azorki.
- Banery reklamowe z PCV to kolejny przykład, jak odpad może stać się cennym surowcem. Postępując nieodpowiedzialnie, zapomniane banery mogą szpecić miasto przez kolejne miesiące, a ostatecznie wylądować na składowisku odpadów. Oddając je do ENERIS, nie tylko sprzątamy nasze miasto, ale przede wszystkim pomagamy i to podwójnie: robimy prezent środowisku i potrzebującym zwierzętom w naszym schronisku.” - dyrektor operacyjny ENERIS Surowce w Gorzowie
Tomasz Bielański.
.
Regulamin projektu i szczegóły organizacyjne znajdują na stronach internetowych organizatorów oraz na Facebooku #schroniskoazorki. Więcej informacji można uzyskać w biurze agencji VALOR (biuro@valor.net.pl) i ENERIS Surowce (tel. 95 733 56 00 email: gorzow@grupa-eneris.pl).
Oprac. redakcja
Stanowisko miasta
Stanowisko władz miasta w sprawie ewentualnych kontroli w sprawie finansowania sportu.
W związku z pojawiającymi się w sieci informacjami na temat ...
<czytaj dalej>Wkrótce adwent
W niedzielę 1 grudnia Kościół wkracza w nowy rok liturgiczny i rozpoczyna Adwent - okres poprzedzający coroczne obchody Bożego Narodzenia.
Od ...
<czytaj dalej>Ma być uczciwiej?
Duże zmiany w gospodarce śmieciowej szykują się w Gorzowie. Mówili o nich, na specjalnie zwołanej konferencji, prezydent Jacek Wójcicki, przewodniczący ...
<czytaj dalej>Czy Arriva pomoże na problemy kolejowe?
Wicemarszałek spotkał się z przedstawicielami firmy Arriva.
Wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski rozmawiał z przedstawicielami firmy Arriva m.in. o możliwości podjęcia w przyszłości ...
<czytaj dalej>