Nasze województwo ma Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do roku 2020.
– Lubuskie to drugie Mazury, trzeba to tylko zauważyć – mówił na konferencji prasowej wicemarszałek
Maciej Szykuła. 5 lutego w wydziale zamiejscowym Urzędu Marszałkowskiego w Gorzowie przedstawił przyjęty przez zarząd województwa Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do 2020 r.
Na realizację spójnego ze Strategią Rozwoju Województwa Lubuskiego programu przeznaczono 27 mln zł. Będzie on służył samorządom i innym instytucjom w regionie. Zanim został przyjęty, był szeroko konsultowany. Wpłynęło ponad sto uwag, dzięki którym powstał dokument – swoisty drogowskaz rozwoju turystyki. Ujęte w nim liczne działania mają doprowadzić do zbudowania marki turystycznej województwa, zachęcić turystów do częstszych odwiedzin naszego regionu a także zintegrować branżę turystyczną.
– Naszymi głównymi atutami są: niepowtarzalna przyroda, jedyne w Europie fortyfikacje i ekoturystyka, która wciąż się rozwija – wyliczała kierownik Wydziału Turystyki Regionalnej Departamentu Infrastruktury Społecznej UMWL w Zielonej Górze
Aleksandra Mrozek.
Z kolei wiceprezes PTTK Ziemi Gorzowskiej
Mariusz Lewandowski podkreślił, że jak dotąd brakowało spójnego programu rozwoju turystyki:
– Każdy program regionalny traktował te sprawy osobno. Tu mamy spójność i główne kierunki, w jakich poszczególne produkty, szlaki i atrakcje powinno się promować i rozwijać – mówił.
W tym roku kończy się okres realizacji Lubuskiej Strategii Rozwoju Turystyki. Dlatego Urząd Marszałkowski zlecił przygotowanie nowego dokumentu z Prognozą oddziaływania na środowisko. Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do roku 2020 zrealizuje firma Landbrand z Poznania, a Prognozę oddziaływania na środowisko – 4-Enviro Projektowanie i Doradztwo w Ochronie Środowiska ze Szczecina.
Dokument ma m.in.: zbudować konkurencyjny wizerunek turystyczny regionu, stworzyć kompleksowy system informacji i promocji turystycznej, rozwijać produkty oraz infrastrukturę turystyczną i turystykę transgraniczną.
Lubuskie postawiło na turystyczne produkty wizerunkowe: Wino i kuchnia, Militaria i fortyfikacje oraz Przygoda na wodach. – Te wody wyróżniają region na skalę ogólnopolską, cieszą się szerokim zainteresowaniem turystów z kraju i zagranicy oraz mogą decydować o wyborze lubuskiego jako celu podróży turystycznej – podkreślała A. Mrozek.
Tekst i foto Hanna Kaup
Przebudują Ikara
Przetarg na przebudowę ostatniego etapu ulicy Ikara rozstrzygnięty.
Kolejna osiedlowa uliczka zostanie w pełni przebudowana. Nowa nawierzchnia ul. Ikara ułatwi codzienne ...
<czytaj dalej>Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>200 lat dla pani Zofii
Nieczęsto zdarza się, aby tradycyjnie śpiewane „sto lat”, z racji chwili, modyfikowano w sekwencji życzeń na lat „dwieście”. Tak właśnie ...
<czytaj dalej>