Będzie węzeł Autostrady A2?
Marszałek Elżbieta Polak i wicemarszałek Jacek Hoffmann spotkali się z GDDKiA, samorządowcami i przedsiębiorcami z terenu oddziaływania autostrady A2. Chodziło o możliwości przyspieszenia budowy węzłów w Łagowie i Myszęcinie.
To już kolejne spotkanie samorządu województwa lubuskiego z przedstawicielami gmin Łagów, Lubrza i Szczaniec oraz przedsiębiorcami z tych terenów. Chodzi o przyspieszenie budowy węzłów w Łagowie i Myszęcinie. W spotkaniu wziął udział także dyrektor zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Przemysław Hamera.
Spotkanie miało charakter roboczy. Dotyczyło węzłów na autostradzie A2, które zgodnie z przyjętym przez inwestora harmonogramem, są zaplanowane do realizacji po 2020 r. – czyli węzły w Łagowie i Myszęcinie.
- Mamy wyraźne sygnały, że nie uda się jednocześnie wybudować obu węzłów. Andrzej Patalas, były już prezes Autostrady Wielkopolskiej, który był obecny na sesji sejmiku w lutym, powiedział, żeby czerpać nie chochlą, a łyżeczką. Dlatego zamierzamy się skupić na razie na przyspieszeniu budowy jednego zjazdu – mówiła marszałek Elżbieta Polak.
Przemysław Hamera przedstawił możliwości przyspieszenia inwestycji. – Jedyną osobą, która może podjąć taką decyzję, jest minister transportu. Te dwa węzły zaplanowane są do realizacji w VII etapie. Po wakacjach przeprowadzimy badania natężenia ruchu na lubuskim odcinku A2. Żeby przyspieszyć budowę, powinien on wynieść 45 tys. aut na dobę. Ale ważny jest także montaż finansowy zadania – mówił. Dodał też, że zanim inwestycja ruszy, muszą powstać jeszcze dokumenty: decyzje środowiskowe, projekt. Przeprowadzenie inwentaryzacji środowiskowej, wydanie decyzji i projektowanie mogą zająć pięć lat.
Przemysła Hamera zaznaczył, że ruch na A2 zmieni się na pewno po otwarciu węzła w Jordanowie (2013 r.). Wpływ na ruch na autostradzie może mieć także ewentualne wprowadzenie opłat na drodze krajowej nr 92.
Podczas spotkania uzgodniono, że samorząd województwa zaproponuje ministrowi transportu montaż finansowy, który zakłada partycypację w kosztach budowy. – Konieczne będzie zweryfikowanie naszych wieloletnich planów inwestycyjnych. Pieniądze na budowę mogą się znaleźć w nowej perspektywie finansowania unijnego. Swój udział finansowy zapowiedzieli także przedsiębiorcy – mówi Elżbieta Polak.
Wspólnie z samorządowcami i właścicielami firm samorząd województwa zbierze argumenty przemawiające za przyspieszeniem budowy węzłów.
LUM
23 sierpnia 2012 22:40, admin ego
Dodaj komentarz:
Przebudowa Spichrzowej
Ostatnie przygotowania do rozpoczęcia przebudowy ulicy Spichrzowej.
Konsorcjum firm TORMEL i WUPRINŻ, przebuduje ostatni, półkilometrowy odcinek ulicy Spichrzowej. Pierwsze prace ruszą ...
<czytaj dalej>UMCS z Jazz Clubem Pod Filarami
80 lat UMCS w Lublinie z Jazz Clubem „Pod Filarami”.
W dniach 14 -17 maja 2024 roku w Akademickim Centrum Kultury ...
<czytaj dalej>Remont schodów
Nowe schody na Piaskach, obok lecznicza zieleń.
Rusza remont schodów przy ul. Bohaterów Westerplatte, zejście do ul. Sczanieckiej. Skarpa przy schodach ...
<czytaj dalej>Obchody 900-lecia jubileuszu
W sobotę 11 maja br. w Ośnie Lubuskim odbędą się uroczyste obchody z okazji dziewięćsetlecia ustanowienia biskupstwa lubuskiego.
Przygotowania do tej ...
<czytaj dalej>
Staryh:
Znowu " sami swoi". A wogóle czym oni się zajmują???
<czytaj dalej>
Staryh:
Tak miasto twój wójt sp...ł, że faktycznie rowerem lepiej jeździć, ale powstaje kolejne pole do....nadużyć/?/ Na początek, obowiązkowe kaski
<czytaj dalej>
Anonim_9923:
To proponuję jeszcze do każdego roweru, silnik odrzutowy, zestaw Wi-Fi, talerz satelitarny i co tam jeszcze w koszta można wrzucic :-)
<czytaj dalej>
Staryh:
Ale pitolenie. Ani słowa o kolejce do "znachora" o bólu w krzyżu, o polityce i innych przyjemnościach wątpliwych u będących starymi l
<czytaj dalej>