Gorzów oj!czysty – tak nazywa się zaplanowana na ten rok społeczna kampania, której celem jest życie w czystszym, ładniejszym i przyjaźniejszym otoczeniu.
Przygotowania trwają od jesieni 2019 r., a oficjalnie kampania wystartuje w piątek 20 marca konkursem na marzannę z recyklingu.
W kampanii uczestniczą gorzowskie media (w tym nasz portal: www.egorzowska.pl), instytucje, formalne i nieformalne organizacje społeczne.
- Na dowolnym etapie kampanii zapraszamy wszystkich, którym na czystym mieście i życiu w lepszym otoczeniu – mówią organizatorzy i uczestnicy.
W środę 29 stycznia odbyło się spotkanie, na którym wstępnie przyjęli wstępnie, że akcja (a przynajmniej tegoroczna jej edycja) zacznie się 20 marca, a zakończy w trzecim tygodniu września. Start akcji to nieoficjalny pierwszy dzień wiosny (oficjalny w tym roku przypada w sobotę). Tego dnia zamiast topienia marzanny (bo to też… śmiecenie) organizujemy konkurs dla szkół, przedszkoli, organizacji społecznych i pojedynczych osób na marzannę z surowców wtórnych. Finał, czyli prezentacja kukieł, odbędzie się w centrum Gorzowa (dokładne miejsce uzależnione jest od postępu trwających w śródmieściu remontów). Zakończenie: w trzecim tygodniu września, bo wtedy przypada doroczna akcja Sprzątanie świata. Chcemy namówić gorzowian małych i dużych, zarówno zorganizowanych, jak i niezrzeszonych, aby w tym jednym dniu zamiast górnolotnie „sprzątać świat”, podnieśli z chodnika choć jeden papierek.
Chcemy, by pomiędzy jednym a drugim wydarzeniem wypracować jak największy zasięg akcji. Planujemy działania edukacyjne i promocyjne. Nagłośnimy też przepisy regulujące porządek w mieście, będziemy pisać i mówić o karach za śmiecenie czy wandalizm, o sprzątaniu po psach, itp.
Powtórzmy: chcielibyśmy, żeby nasze miasto było czyste, ładniejsze, uporządkowane. Marzy nam się, żeby każda gorzowianka i każdy gorzowianin uwierzyli, że to, jak wygląda Gorzów, zależy też od nich. Aktywność już zadeklarowały nie tylko media i Urząd Miasta, ale m.in. Gorzowska Rada Seniorów i gorzowski oddział Stowarzyszenia Sędziów Polskich Iustitia.
Liczymy, że włączą się kolejne osoby i grupy, organizacje i instytucje. Im nas będzie więcej, tym dla Gorzowa i jakości życia w nim lepiej!
Wkrótce poinformujemy o szczegółach konkursu i o tym, jak włączyć się do kampanii. Nazwę kampanii: Gorzów oj!czysty wybrali w głosowaniu Czytelnicy i Internauci gorzowskich mediów.
- Szacun dla twórcy hasła, rewelacyjne! – to jeden z komentarzy internautów. Inne wskazywały, że nazwa finezyjnie łączy cel akcji z naszą, gorzowską i polską, tożsamością. Autorem logotypu jest Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, której częścią jest „Gazeta Lubuska”.
Oprac. redakcja
Przebudują Ikara
Przetarg na przebudowę ostatniego etapu ulicy Ikara rozstrzygnięty.
Kolejna osiedlowa uliczka zostanie w pełni przebudowana. Nowa nawierzchnia ul. Ikara ułatwi codzienne ...
<czytaj dalej>Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>200 lat dla pani Zofii
Nieczęsto zdarza się, aby tradycyjnie śpiewane „sto lat”, z racji chwili, modyfikowano w sekwencji życzeń na lat „dwieście”. Tak właśnie ...
<czytaj dalej>