SEPI, czyli Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna to nowość, rozwiązanie pozwalające na elektroniczną i bezobsługową wymianę danych między jednostkami rynku pracy, pomocy społecznej oraz urzędami miast i gmin. Został w nią wyposażony gorzowski Powiatowy Urząd Pracy. System działa od 17 grudnia 2012.
Powiatowy Urząd Pracy uruchomił Samorządową Elektroniczną Platformę Informacyjną. Mają do niej dostęp wszystkie współpracujące ośrodki pomocy społecznej, Gorzowskie Centrum Pomocy Rodzinie, Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miasta, Wojewódzka i Miejska Komenda Policji, sąd, komornicy, Zakład Gospodarki Komunalnej oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Pracownikom wymienionych urzędów platforma pozwala sprawdzić status osoby bezrobotnej bez konieczności wymagania od niej zaświadczeń dotyczących pobieranych zasiłków, faktu bycia zarejestrowanym, sprawdzenia okresów, gdy np. renta zachodzi na zasiłek.
SEPI to rozwiązanie kompleksowe stworzone dla potrzeb administracji. Dzięki temu różne podmioty administracji zdobywają informacje błyskawicznie i bezpiecznie oraz zgodnie z obowiązującym prawem, a bezrobotni nie muszą biegać po tych instytucjach, by załatwić sprawę.
– Obowiązuje nas ustawa o oświadczeniach, a ludzie nie zawsze wszystko pamiętają. I kiedy ubiegają się np. o dodatki mieszkaniowe, wystarczy, że urzędnik wejdzie w system, a petent nie musi biegać od instytucji do instytucji. Ten system ułatwia i skraca czas załatwienia sprawy zarówno interesantowi, jak i pracownikowi konkretnej instytucji – mówi dyr. Powiatowego Urzędu Pracy
Izabela Jankowska, która podkreśla, że SEPI przyniesie również wymierne korzyści finansowe.
– Musimy pamiętać, że wszelkie zapytania wysyłane do urzędów idą listami poleconymi, a tutaj wszystkie urzędy bezpośrednio korzystają z danych Urzędu Pracy bez konieczności wysyłania pism i oczekiwania na odpowiedzi.
Dyrektor PUP jest zadowolona, że jej pracownicy – zamiast wypisywaniem zaświadczeń i wysyłaniem korespondencji – mogą zająć się zadaniami merytorycznymi i poświęcić czas kontaktom z osobą bezrobotną.
– Czasami szybko są potrzebne informacje, bo np. przygotowuje się jakiś projekt, więc system SEPI nam sprawę ułatwia, bo dzięki niemu za jednym kliknięciem mamy wszystkie informacje na ekranie komputera.
Najbardziej zainteresowane wprowadzeniem platformy SEPI były policja i ośrodki pomocy społecznej. Te działające w powiecie oraz przy ul. Drzymały w Gorzowie zostały również wyposażone w monitory, na których wyświetlane są informacje o miejscach pracy, nie tylko z podaniem adresu, ale też telefonu do oferenta.
– Jeśli ktoś mieszka na wsi, a nie ma dostępu do Internetu, nie musi przyjeżdżać do nas. Mieszkańcy Lubiszyna, Santoka, Deszczna, Bogdańca i Kłodawy mogą oferty sprawdzać na monitorach u siebie. Wyświetlamy tam również wszystkie ważne dane o giełdach, szkoleniach, projektach. Natomiast informacje o miejscach pracy są aktualizowane trzy razy dziennie: o 8.20, 11.30 i 15.00 – dodaje dyr. Jankowska.
Wprowadzenie platformy SEPI kosztowało 108 tys. zł, a zamontowanie i system monitorów – 52 tys. zł. Całość została sfinansowana z Funduszu Pracy.
Tekst i foto Hanna Kaup
Przebudują Ikara
Przetarg na przebudowę ostatniego etapu ulicy Ikara rozstrzygnięty.
Kolejna osiedlowa uliczka zostanie w pełni przebudowana. Nowa nawierzchnia ul. Ikara ułatwi codzienne ...
<czytaj dalej>Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>200 lat dla pani Zofii
Nieczęsto zdarza się, aby tradycyjnie śpiewane „sto lat”, z racji chwili, modyfikowano w sekwencji życzeń na lat „dwieście”. Tak właśnie ...
<czytaj dalej>