Jaka jest prawda o dofinansowaniu Planu Transportowego dla Gorzowa?
Od poseł PiS Elżbiety Rafalskiej otrzymaliśmy pismo w sprawie dofinansowania dla Gorzowa Planu Transportowego.
Do marszałka Sejmu Radosława Sikorskiego wyjaśnienie wysłał wiceminister infrastruktury Waldemar Sługocki.
"Szanowny Panie Marszałku,
w nawiązaniu do pisma z dnia 5 lutego br. nr 30696, przekazującego interpelację posłanki Elżbiety Rafalskiej w sprawie dofinansowania tzw. Planu transportowego przygotowanego na potrzeby rozwoju transportu publicznego Gorzowa Wielkopolskiego, poniżej przekazuję odpowiedzi na następujące pytania.
• Kiedy zostanie podana kwota dofinansowania Planu Transportowego przygotowanego dla potrzeb rozwoju transportu publicznego w Gorzowie Wielkopolskim, skąd wzięły się tak duże rozbieżności pomiędzy wstępnymi deklaracjami a ostatnio zapowiadanymi kwotami?
Na wstępie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju chce podkreślić, że Plan Transportowy przygotowany dla potrzeb rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim nie był przedstawiony i nie podlegał weryfikacji Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ). Przedmiotem uzgodnień był projekt Strategii ZIT, z uwagi na fakt, iż w ramach POIiŚ 2014-2020 finansowane będą projekty wynikające ze Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla 13 miast wojewódzkich i obszarów powiązanych z nimi funkcjonalnie (z wyłączeniem miast Polski Wschodniej). Warunkiem dofinansowania projektów jest ich identyfikacja w Strategii ZIT jako tzw. projektów komplementarnych do pozostałych inwestycji realizowanych w regionalnych programach operacyjnych.
W przekazanym do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju projekcie Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wielkopolskiego, jako inwestycję komplementarną przewidzianą do realizacji w ramach niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach wskazano System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim.
Obecnie finalizowane są prace związane z przygotowaniem ostatecznej wersji Strategii oraz określeniem zakresu rzeczowego projektów komplementarnych. Jednocześnie zaznaczam, że środki przeznaczone na realizację projektów komplementarnych, w tym inwestycji w transport miejski wynikają z algorytmu podziału alokacji przyjętego horyzontalnie tj. w odniesieniu do wszystkich związków ZIT będących przedmiotem wsparcia POIiŚ 2014-2020, uwzględniającego kryterium liczby mieszkańców obszaru funkcjonalnego.
Szczegółowa metodologia wraz z kwotą przewidzianą m.in. na projekty z zakresu transportu miejskiego przekazana została do Prezydenta Miasta Gorzowa pismem z dnia 4 lutego br. Ww. pismo jest pierwszą oficjalną informacją przekazaną przez Instytucję Zarządzającą POIiŚ 2014-2020 dot. podziału alokacji przewidzianej na realizację projektów komplementarnych.
• Jakie są powody ograniczenia (jeżeli jest tak faktycznie) dofinansowania przygotowanych projektów?
Informuję, że podział alokacji m.in. na transport miejski został zaakceptowany w sierpniu 2014 r. przez ówczesne kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju i nie uległ zmianie w stosunku do kwot przekazanych poszczególnym związkom ZIT w lutym 2015 r. W związku z powyższym, kwota środków przewidziana na wsparcie rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim nie została w żaden sposób zmieniona.
• Czy fakt, że Gorzów Wielkopolski dotąd nie korzystał z dotacji na poprawę infrastruktury transportowej ma wpływ na wysokość dofinansowania?
W opinii resortu, wysokość przyznanego dofinansowania dla projektu z zakresu transportu miejskiego
w POIiŚ 2014-2020 w żaden sposób nie była zależna od faktu korzystania (bądź nie) z innych dotacji.
• Czy zmianie uległa łączna kwota środków finansowych przeznaczonych na te działania?
Kwota środków zarezerwowana w ramach POIiŚ 2014-2020, na wsparcie rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim, nie uległa zmianie w stosunku do pierwotnie planowanej alokacji przeznaczonej na ten cel.
Z poważaniem
Waldemar Sługocki
Sekretarz Stanu
4 marca 2015 21:23, admin ego
Dodaj komentarz:
Komentarze:
Prawda jest taka jak zawsze. Tadeusz to iluzjonista, mistrz świata w snuciu nierealnych wizji, ale limit mu się wyczerpał. Ludzie przestali mu wierzyć i przegrał. A gorzowska PO to nieudolny naśladowca Tadeusza. Ich wizje tak samo nierealne, ale pozbawione uroku Tadeusza. Choć pochodzą z tej samej stajni politycznych kłamców, Tadeusz to wyeksploatowany koń wyścigowy, a PO od początku marna chabeta...
Anonim_1347, 06.03.2015, 21:30, 37.248.255.82 ##
Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.
Przebudowa Spichrzowej
Ostatnie przygotowania do rozpoczęcia przebudowy ulicy Spichrzowej.
Konsorcjum firm TORMEL i WUPRINŻ, przebuduje ostatni, półkilometrowy odcinek ulicy Spichrzowej. Pierwsze prace ruszą ...
<czytaj dalej>UMCS z Jazz Clubem Pod Filarami
80 lat UMCS w Lublinie z Jazz Clubem „Pod Filarami”.
W dniach 14 -17 maja 2024 roku w Akademickim Centrum Kultury ...
<czytaj dalej>Remont schodów
Nowe schody na Piaskach, obok lecznicza zieleń.
Rusza remont schodów przy ul. Bohaterów Westerplatte, zejście do ul. Sczanieckiej. Skarpa przy schodach ...
<czytaj dalej>Obchody 900-lecia jubileuszu
W sobotę 11 maja br. w Ośnie Lubuskim odbędą się uroczyste obchody z okazji dziewięćsetlecia ustanowienia biskupstwa lubuskiego.
Przygotowania do tej ...
<czytaj dalej>
Staryh:
Ale pitolenie. Ani słowa o kolejce do "znachora" o bólu w krzyżu, o polityce i innych przyjemnościach wątpliwych u będących starymi l
<czytaj dalej>
Anonim_7573:
Starość
Widziałem ją wczoraj
Stała u drzwi werandy
Lewa ręką trzymała laskę
prawą chciała nacisnąć
<czytaj dalej>
Anonim_7511:
internat wybudowano dzięki pieniądzom przekazanym z rządu pisu warto podkreslić
podobnie jak szkołę muzyczną i plastyczną przy kwar
<czytaj dalej>
Anonim_5142:
przypominam że bolek miał koszulke z napisem "demokracja" i udzielał z nią wywiadów w "miami" za setki tysięcy zł pensji.
<czytaj dalej>
Anonim_5142:
korolewicz sie znowu udziela na forum.
jak nie zmiana miasta na bez wualkepe
to z tym lotniskiem wyimaginowanym.
komęt natomiast
<czytaj dalej>