Jaka jest prawda o dofinansowaniu Planu Transportowego dla Gorzowa?
Od poseł PiS Elżbiety Rafalskiej otrzymaliśmy pismo w sprawie dofinansowania dla Gorzowa Planu Transportowego.
Do marszałka Sejmu Radosława Sikorskiego wyjaśnienie wysłał wiceminister infrastruktury Waldemar Sługocki.
"Szanowny Panie Marszałku,
w nawiązaniu do pisma z dnia 5 lutego br. nr 30696, przekazującego interpelację posłanki Elżbiety Rafalskiej w sprawie dofinansowania tzw. Planu transportowego przygotowanego na potrzeby rozwoju transportu publicznego Gorzowa Wielkopolskiego, poniżej przekazuję odpowiedzi na następujące pytania.
• Kiedy zostanie podana kwota dofinansowania Planu Transportowego przygotowanego dla potrzeb rozwoju transportu publicznego w Gorzowie Wielkopolskim, skąd wzięły się tak duże rozbieżności pomiędzy wstępnymi deklaracjami a ostatnio zapowiadanymi kwotami?
Na wstępie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju chce podkreślić, że Plan Transportowy przygotowany dla potrzeb rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim nie był przedstawiony i nie podlegał weryfikacji Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ). Przedmiotem uzgodnień był projekt Strategii ZIT, z uwagi na fakt, iż w ramach POIiŚ 2014-2020 finansowane będą projekty wynikające ze Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla 13 miast wojewódzkich i obszarów powiązanych z nimi funkcjonalnie (z wyłączeniem miast Polski Wschodniej). Warunkiem dofinansowania projektów jest ich identyfikacja w Strategii ZIT jako tzw. projektów komplementarnych do pozostałych inwestycji realizowanych w regionalnych programach operacyjnych.
W przekazanym do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju projekcie Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wielkopolskiego, jako inwestycję komplementarną przewidzianą do realizacji w ramach niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach wskazano System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim.
Obecnie finalizowane są prace związane z przygotowaniem ostatecznej wersji Strategii oraz określeniem zakresu rzeczowego projektów komplementarnych. Jednocześnie zaznaczam, że środki przeznaczone na realizację projektów komplementarnych, w tym inwestycji w transport miejski wynikają z algorytmu podziału alokacji przyjętego horyzontalnie tj. w odniesieniu do wszystkich związków ZIT będących przedmiotem wsparcia POIiŚ 2014-2020, uwzględniającego kryterium liczby mieszkańców obszaru funkcjonalnego.
Szczegółowa metodologia wraz z kwotą przewidzianą m.in. na projekty z zakresu transportu miejskiego przekazana została do Prezydenta Miasta Gorzowa pismem z dnia 4 lutego br. Ww. pismo jest pierwszą oficjalną informacją przekazaną przez Instytucję Zarządzającą POIiŚ 2014-2020 dot. podziału alokacji przewidzianej na realizację projektów komplementarnych.
• Jakie są powody ograniczenia (jeżeli jest tak faktycznie) dofinansowania przygotowanych projektów?
Informuję, że podział alokacji m.in. na transport miejski został zaakceptowany w sierpniu 2014 r. przez ówczesne kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju i nie uległ zmianie w stosunku do kwot przekazanych poszczególnym związkom ZIT w lutym 2015 r. W związku z powyższym, kwota środków przewidziana na wsparcie rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim nie została w żaden sposób zmieniona.
• Czy fakt, że Gorzów Wielkopolski dotąd nie korzystał z dotacji na poprawę infrastruktury transportowej ma wpływ na wysokość dofinansowania?
W opinii resortu, wysokość przyznanego dofinansowania dla projektu z zakresu transportu miejskiego
w POIiŚ 2014-2020 w żaden sposób nie była zależna od faktu korzystania (bądź nie) z innych dotacji.
• Czy zmianie uległa łączna kwota środków finansowych przeznaczonych na te działania?
Kwota środków zarezerwowana w ramach POIiŚ 2014-2020, na wsparcie rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim, nie uległa zmianie w stosunku do pierwotnie planowanej alokacji przeznaczonej na ten cel.
Z poważaniem
Waldemar Sługocki
Sekretarz Stanu
4 marca 2015 21:23, admin ego
Dodaj komentarz:
Komentarze:
Prawda jest taka jak zawsze. Tadeusz to iluzjonista, mistrz świata w snuciu nierealnych wizji, ale limit mu się wyczerpał. Ludzie przestali mu wierzyć i przegrał. A gorzowska PO to nieudolny naśladowca Tadeusza. Ich wizje tak samo nierealne, ale pozbawione uroku Tadeusza. Choć pochodzą z tej samej stajni politycznych kłamców, Tadeusz to wyeksploatowany koń wyścigowy, a PO od początku marna chabeta...
Anonim_1347, 06.03.2015, 21:30, 37.248.255.82 ##
Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.
Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ...
<czytaj dalej>Tarasy jeszcze niedostępne
Woda w Warcie opada, odsłaniają się zalane tarasy. Niestety, ze względów bezpieczeństwa, nie mogą być jeszcze udostępnione.
Zdecydowała o tym ekspertyza ...
<czytaj dalej>Apel o pomoc w sprawie odbudowy AJP
W dramatycznej dla uczelni i miasta sytuacji potrzebne jest wspólne działanie. Dlatego prezydent miasta Jacek Wójcicki apeluje o pomoc w ...
<czytaj dalej>Rozmowa z komisarzem Wojciechowskim
Komunikat w sprawie rolników.
Zgodnie z wczorajszą rozmową telefoniczną z komisarzem rolnictwa Januszem Wojciechowskim przekazuję, że na najbliższym i ostatnim w ...
<czytaj dalej>
Anonim_8372:
ma doswiadczenie w firmie budowlanej poprawiania architektury na małą skalę
cele jakie moge podpowiedzieć
to centrum przesiadkowe
<czytaj dalej>
Anonim_3929:
"Ktoś biegł tą uliczką przed nami, miał jak my
wzrok zdjęty uczuciem;"
(Kamil Kwidziński, pierwszy wers wiersza Jotunheim<
<czytaj dalej>
Anonim_9617:
Ciekawe, że depresji nie mają ci, którzy ciężko pracują, którym brakuje do wypłaty, tym, którzy wyprzedają się tym, którzy starają się
<czytaj dalej>