W ramach wymiany polsko-holenderskiej, w Zespole Szkół Mechanicznych przebywa grupa młodzieży ze szkoły partnerskiej w Holandii. Od 9 do 13 maja wspólnie z uczniami gorzowskiej szkoły realizuje zajęcia związane z ekologią.
Wizyta gości z Holandii to drugi etap realizacji wymiany polsko-holenderskiej. Wcześniej uczniowie Mechanika gościli już w kraju wiatraków, sera i tulipanów, gdzie obserwowali działalność proekologiczną.
Zespół Szkół Mechanicznych w Gorzowie nie od dziś włącza się w działania związane z ochroną środowiska. Organizuje Wojewódzki Konkurs Pszczelarski, miejskie zbiórki elektrośmieci, makulatury, baterii oraz konferencję logistyczną poświęconą działaniom proekologicznym.
Za propagowanie programu ekologicznego szkoła została wyróżniona tytułem PROMOTOR EKOLOGII 2010. Przyznaje go Narodowa Rada Ekologologiczna, która organizuje Narodowy Konkurs Ekologiczny pod honorowym patronatem prezydenta RP
Bronisława Komorowskiego.
Od poniedziałku do piątku goście z Holandii m.in. zwiedzili bunkry w okolicach Nietoperka i Park Dinozurów, a w Parku Narodowym Ujście Warty zajmowali się badaniem jakości wody na podstawie żyjących w niej organizmów oraz zawartości żelaza i fosforów. Wysłuchali także prelekcji na temat ptactwa wodnego. W programie mieli też wycieczkę do Ogrodu Dendrologicznego w Przelewicach.
iw
foto ZSM
Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>200 lat dla pani Zofii
Nieczęsto zdarza się, aby tradycyjnie śpiewane „sto lat”, z racji chwili, modyfikowano w sekwencji życzeń na lat „dwieście”. Tak właśnie ...
<czytaj dalej>Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ...
<czytaj dalej>