Nie dajcie się oszukać! Firma Expo Guide wysyła informacje o targach w Gorzowie, a za możliwość wystawienia się żąda wysokich opłat. Wydział Rozwoju i Promocji Miasta informuje, że firma podszywa się pod gorzowski magistrat.
Miejscy prawnicy zajÄ™li siÄ™ sprawÄ… oszustów i okreÅ›lÄ…, jakie podjąć kroki. Do tej pory wydziaÅ‚ wysÅ‚aÅ‚ zaproszenia – podpisane przez prezydenta miasta – tylko na Targi Reklamy ZewnÄ™trznej.
W przeszÅ‚oÅ›ci Polska Izba PrzemysÅ‚u Targowego kilkakrotnie informowaÅ‚a o oszustwach popeÅ‚nianych w stosunku do wystawców przez FairGuide.com/Construct Data Verlag. Aktualnie czÅ‚onkowie spoÅ‚ecznoÅ›ci targowej w Polsce i na caÅ‚ym Å›wiecie odnotowali wzmożonÄ… aktywność Expo Guide (z siedzibÄ… w Meksyku), która dziaÅ‚a niemal identycznie jak FairGuide/Construct Data Verlag.
DziaÅ‚alność firmy Expo Guide osiÄ…gnęła znaczne rozmiary, nie tylko na europejskim, ale także amerykaÅ„skim i azjatyckim rynku. Co gorsza, także polscy organizatorzy targów oraz ich wystawcy powiadamiajÄ… miasto, że firma Expo Guide przesÅ‚aÅ‚a im formularze zamówienia. Firmy, nieÅ›wiadome konsekwencji finansowych, jakie biorÄ… na siebie podpisujÄ…c i odsyÅ‚ajÄ…c formularz, odpowiedziaÅ‚y na propozycjÄ™ zamieszczenia swojego wpisu w internetowym katalogu Expo Guide.
Zamierzone dziaÅ‚ania Expo Guide i jej podobnych polegajÄ… na wprowadzaniu w bÅ‚Ä…d wystawców i organizatorów targów. Firma wysyÅ‚a do nich odpowiednio sformuÅ‚owany formularz zgÅ‚oszenia, oferujÄ…c promocjÄ™ firmy w katalogu Expo Guide.
Formularz:
• zawiera niejasne informacje na temat wydawcy katalogu Expo Guide, który z jednej strony opisuje siebie jako firmÄ™ niezwiÄ…zanÄ… z żadnym organizatorem ani organizacjÄ… marketingu, z drugiej – wymienia nazwÄ™ konkretnego organizatora i organizowanych przez niego targów, co może sugerować, iż jest to wpis do konkretnego katalogu targowego;
• zawiera stwierdzenie, że jego zwrot po podpisaniu spowoduje aktualizacjÄ™ już istniejÄ…cego bezpÅ‚atnego wpisu w katalogu Expo Guide (zawierajÄ…cego peÅ‚nÄ… nazwÄ™ firmy, adres, telefon, fax i e-mail);
• zawiera skomplikowanÄ… w swym brzmieniu formuÅ‚Ä™ zamówienia, umieszczonÄ… drobnym drukiem na dole strony arkusza. Z zapisu wynika, że podpisanie i odesÅ‚anie zamówienia oraz nieodwoÅ‚anie tej decyzji listem poleconym w ciÄ…gu dziesiÄ™ciu dni, oznacza zgodÄ™ na publikacjÄ™ wpisu w internetowym katalogu Fair Guide oraz zobowiÄ…zanie do zapÅ‚aty kwoty 1181 euro rocznie, przez nastÄ™pne trzy lata. Zapis mówi również, że datÄ™ wystawienia pierwszej faktury uznaje siÄ™ za datÄ™ rozpoczÄ™cia okresu trwania kontraktu, zaÅ› nieprzesÅ‚anie listem poleconym, najpóźniej na trzy miesiÄ…ce przed terminem wygaÅ›niÄ™cia umowy, decyzji o rezygnacji z kontynuacji umowy, oznaczać bÄ™dzie dalszÄ… pÅ‚atnÄ… wspóÅ‚pracÄ™ z firmÄ…, na opisanych warunkach.
Magistrat ostrzega wszystkich, którzy otrzymali bÄ…dź otrzymajÄ… pocztÄ… formularz, aby go w żadnym wypadku nie wypeÅ‚niać, nie podpisywać i nie odsyÅ‚ać do firmy Expo Guide. JeÅ›li jednak przez nieuwagÄ™ formularz taki zostaÅ‚ przez podpisany i wysÅ‚any, co oznacza przyjÄ™cie warunków finansowych jak wyżej, należy zapoznać siÄ™ z informacjami publikowanymi na stronach Åšwiatowego ZwiÄ…zku PrzemysÅ‚u Targowego pod adresem http://www.ufi.org/pages/thetradefairsector/fairguide.aspx a także: http://www.stopecg.org/expo-guide.htm#links
UM
« | kwiecieÅ„ 2024 | » | ||||
P | W | Åš | C | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |