W siedzibie Centrum KsztaÅ‚cenia Zawodowego przy ul. Pomorskiej 67 otwarto innowacyjne pracownie: hydrauliki, pneumatyki, automatyki i sterowników programowalnych. PowstaÅ‚y w ramach projektu „Zawodowcy w Gorzowie 2.0”.
Pracownie hydrauliki, pneumatyki, automatyki i sterowników programowalnych bÄ™dÄ… sÅ‚użyć uczniom w ramach ksztaÅ‚cenia zawodowego i wspierać nauczycieli szkóÅ‚ podstawowych oraz ogólnoksztaÅ‚cÄ…cych w realizacji elementów podstawy programowej z fizyki, informatyki i matematyki. PomogÄ… też w rozwijaniu zainteresowaÅ„ uczniów ie w ramach zajęć dodatkowych i kóÅ‚ zainteresowaÅ„.
Pracownie bÄ™dÄ… też otwarte dla przedszkoli, które mogÄ… wykorzystać je do realizacji zadaÅ„ wynikajÄ…cych z preorientacji zawodowej oraz ksztaÅ‚towania umiejÄ™tnoÅ›ci technicznych opisanych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
Poza wyposażeniem pracowni w niezbÄ™dny sprzÄ™t zadbano też o przygotowanie merytoryczne i techniczne nauczycieli. Ze specjalistami z rynku pracy opracowano programy kursów. DziÄ™ki nim uczestnicy poszerzÄ… wiedzÄ™ z zakresu matematyki, fizyki i informatyki oraz nauczÄ… siÄ™, jak pracować z uczniami, by wykorzystać potencjaÅ‚ przygotowanych przez pracowni do atrakcyjnego i efektywnego ksztaÅ‚towania umiejÄ™tnoÅ›ci matematyczno-przyrodniczych oraz technicznych uczniów i wychowanków.
CaÅ‚kowity koszt wyposażenia pracowni wyniósÅ‚ 2 077 299,03 zÅ‚, w tym 1 858 635,98 zÅ‚ stanowi dofinansowanie ze Å›rodków unijnych, a 218 663,05 zÅ‚ z budżetu paÅ„stwa.
Projekt Zawodowcy w Gorzowie 2.0. wspóÅ‚finansowany jest z Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego, realizowanego w ramach Osi priorytetowej 8. Nowoczesna edukacja, DziaÅ‚ania 8.4.Doskonalenie jakoÅ›ci ksztaÅ‚cenia zawodowego, PodziaÅ‚anie 8.4.2. Doskonalenie jakoÅ›ci ksztaÅ‚cenia zawodowego, realizowane przez ZIT Gorzów Wielkopolski.
wg Wydział Edukacji UM Gorzowa
foto BartÅ‚omiej Nowosielski UM Gorzów
« | kwiecieÅ„ 2024 | » | ||||
P | W | Åš | C | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |