
Trwa remont mostu nad Wartą i odbudowa drugiego toru na trasie Kostrzyn nad Odrą – Küstrin-Kietz.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na prace 26 mln zł. Inwestycja PLK nad Wartą łączy się z budową nowego mostu nad Odrą przez stronę niemiecką oraz pracami Wód Polskich na odcinku między mostami.

Rozpoczęły się prace na kolejowym moście nad Wartą na trasie z Kostrzyna nad Odrą w stronę granicy polsko-niemieckiej. Remont obejmuje ponad 400-metrową przeprawę z czterema kratownicowymi i żelbetowymi przęsłami oraz odbudową drugiego toru, nieczynnego od 2011 r. Dzięki temu zwiększy się przepustowość linii, co pozwoli na uruchomienie dodatkowych połączeń.
Po zakończeniu prac prędkość pociągów zwiększy się dwukrotnie, do 120 km/h. Bezpieczeństwo zapewnią cztery nowe rozjazdy wyposażone w system elektrycznego ogrzewania, ważny dla kursowania pociągów w trudnych warunkach zimowych.
Prace nad Wartą
Obecnie wykonawca demontuje wyeksploatowane stalowe elementy konstrukcji mostu. Oczyści i zabezpieczy obiekt przed warunkami atmosferycznymi, wzmocni go i uzupełni ubytki w podporach oraz przyczółkach przeprawy. Na moście będą nowe tory. Na przyczółkach odtworzone zostaną balustrady.
Jak informuje rzecznik prasowy
Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyremontują także wiadukt kolejowy nad ul. Niepodległości koło stacji Kostrzyn nad Odrą. Uzupełnią ubytki w konstrukcji, wykonają odwodnienie i zabezpieczenie obiektu. Wymienią tory.
Prace przy moście i wiadukcie w Kostrzynie nad Odrą mają potrwać do IV kw. 2022 r.
Korzyści dla kolei i żeglugi
Prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zostały skoordynowane z realizowaną przez stronę niemiecką przebudową kolejowego mostu granicznego na Odrze między Kostrzynem nad Odrą a Küstrin-Kietz. Uwzględniona jest także inwestycja prowadzona przez Wody Polskie – efekt podpisanego w 2019 r. porozumienia między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie w Szczecinie. Strony zobowiązały się do współpracy w zakresie przebudowy torów do nowego mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie na linii Tczew–Kostrzyn. Obiekt będzie miał wysokość zapewniającą właściwe warunki transportu rzecznego, wymaganego do uzyskania V klasy żeglowności. Zwiększą się możliwości komunikacyjne na rzece i wzrośnie bezpieczeństwo mieszkańców – wyższa przeprawa ułatwi w sezonie zimowym prowadzenie akcji lodołamania.
Do czasu zakończenia prac przez stronę niemiecką, planowanych do końca 2022 r., na odcinku między Kostrzynem nad Odrą a Küstrin-Kietz obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.
Oprac. redakcja
Foto PKP PLK S.A.
Spóźnione tramwaje
PESA spóźni się z tramwajami, miasto pieniądze przeznaczy na infrastrukturę transportu niskoemisyjnego.
Producent tramwajów PESA poinformował, że z powodu sytuacji gospodarczej ...
<czytaj dalej>Znów zmiany
Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Mieszka I, Roosevelta, al. ks. Andrzejewskiego – etap 3 i 4.
W niedzielę, 3 lipca ...
<czytaj dalej>Adrian Put biskupem pomocniczym
28 czerwca 2022 r. o godz. 12.00 Nuncjatura Apostolska w Polsce ogłosiła komunikat informujący o nominacji biskupa pomocniczego dla diecezji ...
<czytaj dalej>Raport o stanie województwa
44. sesja Sejmiku Województwa Lubuskiego. Raport o stanie województwa przyjęty.
Radni przyjęli raport o stanie województwa za 2021 r., zaprezentowany przez ...
<czytaj dalej>