Po latach upominania się mieszkańców o likwidację barierek na Chrobrego, problem został usunięty.
18 września ruszył demontaż barierek na ul. Chrobrego. Ich likwidacja spowoduje zmniejszenie prędkości jazdy tramwajów do 15 km/h. Niezmienna pozostaje zasada, że tramwaje mają pierwszeństwo w ruchu.
Demontaż barierek nie zmieni funkcjonalności torowiska wydzielonego z drogi. Przypomni o tym krawężnik oddzielający je od deptaka, a także wymalowana przy krawężniku biała linia ciągła. Na wysokości skrzyżowań z drogami poprzecznymi (ul. Łokietka, 30 Stycznia, Krzywoustego) oznakowanie poziome wykonano w formie linii przerywanej. Wyznaczono podporządkowane w stosunku do tramwajów przejazdy dla ruchu kołowego oraz sugerowane miejsca przejść dla pieszych, którzy powinni zachować szczególną ostrożność i obligatoryjnie ustępować pierwszeństwa tramwajom.
Przy każdym skrzyżowaniu umieszczone zostaną znaki ostrzegawcze A-30 z tabliczkami: „Uwaga tramwaj”.
Likwidacja krawężników planowana jest w II etapie prac. Wtedy też zostaną wprowadzone dodatkowe przystanki. Przewidywany termin (październik-listopad lub na wiosnę) zależy od procedur administracyjnych, finansów i warunków atmosferycznych.
oprac. redakcja
foto Bartłomiej Nowosielski UM Gorzów
Uwaga na zapadliska
Służby miejskie, nadzorujące gorzowskie bulwary, podczas codziennego przeglądu zauważyły zapadliska w rogach przystani na Bulwarze Zachodnim.
Zapadanie się nawierzchni jest najprawdopodobniej ...
<czytaj dalej>Fundusz Małych Projektów
„Małe projekty – duże sukcesy" to hasło inaugurujące Fundusz Małych Projektów w Euroregionie Pro Europa Viadrina. Konferencja na temat funduszu ...
<czytaj dalej>Gorzów z dofinansowaniem
Dofinansowanie na retencję w rejonie ul. Warszawskiej.
W środę (11 września) w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ...
<czytaj dalej>Koniec z kolejowym wykluczeniem?
Gorzów i gminy północy przestaną być wykluczone kolejowo. Już jesienią zwiększy się liczba i poprawi jakość połączeń. Ale to tylko ...
<czytaj dalej>