Dwie firmy chcą wybudować I etap Północnej Obwodnicy Gorzowa. To wrosławski Strabag i warszawski Budimex. Trwa ocena złożonych ofert.
W postępowaniu przetargowym wpłynęły dwie oferty:
Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o., Wysoka ul. Lipowa 5a 52-200 Wrocław, cena brutto: 40 145 896,00 zł oraz Budimex S.A. ul. Siedmiogrodzka 9 01-204 Warszawa, cena brutto: 26 986 225,90 zł.
Około półkilometrowy odcinek drogi o dwóch jezdniach (każda dwupasmowa), zostanie włączony w istniejące rondo przy ul. S. Wyszyńskiego i dalej poprowadzony w kierunku zachodnim do skrzyżowania z ul. K. Wielkiego. Tam zaplanowano budowę nowego ronda.
Wyłoniony w ramach przetargu wykonawca zrealizuje zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”, czyli sporządzi dokumentację projektową, dopełni formalności niezbędnych do prowadzenia robót budowlanych i je zrealizuje.
Głównym zadaniem I etapu obwodnicy jest wykonanie funkcjonalnego i bezpiecznego połączenia komunikacyjnego osiedli Górczyn i Piaski.
Zakres prac w ramach I etapu:
-
rozbudowa/przebudowa skrzyżowania ul. S. Wyszyńskiego, Górczyńska związana z włączeniem nowego odcinka– skrzyżowanie typu rondo,
-
budowa skrzyżowania nowego odcinka drogi z ul. K. Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,
-
budowa przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 75m,
-
rozbudowa/przebudowa odcinka ul. K. Wielkiego i układu skrzyżowania ul. K. Wielkiego i ul. Z. Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,
-
przebudowa ul. Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy ul. K. Wielkiego,
-
budowa zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,
-
budowa zatok postojowych dla pojazdów osobowych,
-
budowa zjazdów z dróg publicznych,
-
budowa i przebudowa ścieżek rowerowych,
-
budowa i przebudowa chodników,
-
budowa skweru w rejonie skrzyżowania ul. K. Wielkiego i Z. Kuratowskiej,
-
budowa systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki),
-
budowa zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,
-
likwidacja kolizji z istniejącą siecią kanalizacji deszczowej w ul. S. Wyszyńskiego wraz z budową nowego wylotu do rzeki Kłodawka,
-
budowa oświetlenia drogowego,
-
budowa kanału technologicznego,
-
rozbiórka istniejącego zagospodarowania pasów drogowych: konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników oświetlenia drogowego oraz działek przejmowanych pod pasy drogowe tym: kolidujących obiektów budowlanych budynków jedno i dwukondygnacyjnych, ogrodzeń, nawierzchni utwardzonych itp.,
-
przebudowa kolidujących sieci uzbrojenia terenu,
-
usunięcie kolidujących drzew i krzewów,
-
nasadzenia drzew i krzewów,
-
tereny zielone – humusowanie z obsianiem mieszanką nasion traw,
-
elementy bezpieczeństwa ruchu w tym barier drogowych, balustrad itp.,
-
stała organizacja ruchu – oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome,
-
dostawa i montaż elementów małej architektury w tym: ławek parkowych, koszy na śmieci, stojaków rowerowych.
Zadanie w ramach naboru z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – edycja 2, otrzymało wstępną promesę dofinansowania do kwoty 35 mln zł.
oprac. red.
foto Łukasz Kulczyński UM
Uwaga na zapadliska
Służby miejskie, nadzorujące gorzowskie bulwary, podczas codziennego przeglądu zauważyły zapadliska w rogach przystani na Bulwarze Zachodnim.
Zapadanie się nawierzchni jest najprawdopodobniej ...
<czytaj dalej>Fundusz Małych Projektów
„Małe projekty – duże sukcesy" to hasło inaugurujące Fundusz Małych Projektów w Euroregionie Pro Europa Viadrina. Konferencja na temat funduszu ...
<czytaj dalej>Gorzów z dofinansowaniem
Dofinansowanie na retencję w rejonie ul. Warszawskiej.
W środę (11 września) w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ...
<czytaj dalej>Koniec z kolejowym wykluczeniem?
Gorzów i gminy północy przestaną być wykluczone kolejowo. Już jesienią zwiększy się liczba i poprawi jakość połączeń. Ale to tylko ...
<czytaj dalej>