
Instytucja Miejskiego Rzecznika Konsumentów istnieje w Gorzowie od 18 lat. Pierwszym reprezentantem naszych spraw był zmarły przed siedmiu laty Andrzej Wawrzyński. Pięć lat temu na to stanowisko powołano
Tomasza Gierczaka.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gorzowie mieści się przy ul. Łokietka 22. Pod telefonem 95 735 57 47 czuwa Tomasz Gierczak, który reaguje na wszystkie sygnały dotyczące nieprawidłowości w kontaktach między sprzedawcą a konsumentem. Współpracują z nim:
Marta Petelska i
Barbara Krakowska-Petruk.
- Mija właśnie 5 lat od objęcia przeze mnie funkcji Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gorzowie – informuje dziś Tomasz Gierczak. – Dużą satysfakcję w tej pracy daje możliwość udzielenia pomocy innym w skomplikowanych, ale także drobnych problemach życia codziennego. Cieszę się z dobrej wypracowanej komunikacji z mieszkańcami Gorzowa, którzy na bieżąco informują nas o nieprawidłowościach i problemach pojawiających się w trakcie zawieranych przez nich umów.
Ale praca Miejskiego Rzecznika Konsumentów to nie tylko pomoc w zakresie prawa. W celach edukacyjnych rzecznik spotyka się z seniorami i młodzieżą. – Te spotkania są dla mnie cennym i potrzebnym doświadczeniem. Dużym zainteresowaniem cieszy się chociażby nasza nowa akcja interaktywnych lekcji dla uczniów gorzowskich szkół – podkreśla Tomasz Gierczak.
Od ponad roku żyjemy w sytuacji epidemii. COVID-19 wymusił zmiany trybu życia i przyzwyczajeń, ale biuro rzecznika funkcjonuje nieprzerwanie, udzielając porad prawnych online.
W ciągu minionych pięciu lat Tomasz Gierczak udzielił ponad 21 tysięcy porad prawnych, podjął 612 pisemnych interwencji, skierował 227 zawiadomień do właściwych organów, przekazał 519 informacji medialnych.
Wielokrotnie pisaliśmy o działaniach rzecznika w związku pojawiającymi się zaproszeniami na fałszywe spotkania promocyjne (ostatnie teksty znajdziesz tu:
http://www.egorzowska.pl/pokaz,czlowiek,10650, i tu
http://www.egorzowska.pl/pokaz,felietony,10741,)
Niedawno Tomasz Gierczak ostrzegał przed nową ofertą ENEA, dzięki której klient miał zaoszczędzić 75 zł, ale musiałby stracić ponad tysiąc.
Przypominamy:
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów udziela informacji i bezpłatnych porad prawnych w sprawach konsumenckich mieszkańcom Gorzowa w poniedziałki, środy, czwartki od 8.00 do 15.30, we wtorki od 8.00 do 16.30, a w piątki od 8.00 do 14.30. Biuro mieści się przy ulicy Łokietka 22, telefon: 95 735 57 47, email: brk@um.gor.
Hanna Kaup
Foto BMRK
80 rocznica polskiej administracji
W 2025 roku przypada 80 rocznica ustanowienia polskiej administracji w Gorzowie Wielkopolskim. Z tej okazji w tym roku Dzień Pioniera ...
<czytaj dalej>Cynizm i manipulacja
Kiedy myślisz, że władze miasta nie mogą wymyślić już nic głupszego, przychodzi Gorzów Wielkopolski i mówi: "Potrzymaj mi wodomierz".
Nowy pomysł, ...
<czytaj dalej>Umowy koalicyjne bez podstaw prawnych
Samorządowe "umowy koalicyjne": polityczna konieczność czy wypaczenie demokracji?
W samorządach, w których w ostatnich wyborach Koalicja Obywatelska nie wprowadziła swojego prezydenta/wójta/burmistrza, ...
<czytaj dalej>Bezrobocie w górę
W lutym w Gorzowie było zarejestrowanych 1 508 bezrobotnych; ich liczba wzrosła o 62 osoby; wyrejestrowano 358 osób, zarejestrowano 420. ...
<czytaj dalej>