ACCENTRUE TRENDS. Na prognozy trendów dokonywane przez ACCENTURE czekają niemal wszyscy, którzy zajmują się trendami. W tym roku firma nie zawiodła, zatem warto się im przyjrzeć ich propozycjom trendowym.
W tym roku Accenture wskazało 5 trendów (Life Trends 2025), które mają określać nasze życiowe wybory w nadchodzącym roku. Jakie to trendy?
- COST OF HESITATION - ten trend dotyczy rosnącej niepewności związanej z zakupami online; źródłem wahań jest utrata zaufania do tego, co widzimy w Internecie; wymywanie autentyczności staje się największym problemem sieci; niestety demokratyzacja sztucznej inteligencji stała się dodatkowym akceleratorem spadku zaufania cyfrowego; według badań Accenture, 60% badanych kwestionuje autentyczności treści znalezionych w sieci, a 52% napotyka fałszywe treści w Internecie; jeśli Accenture ma rację, czeka nas solidna praca nad podnoszeniem jakości treści cyfrowych (na bank nie da nam się tego zrobić globalnie, więc wygrywać będą ci, którzy zadbają o treści w wymiarze indywidualnym)
- THE PARENT TRAP - zgodnie z ta prognozą, wzrośnie presja legislatorów i ... rodziców na bezpieczeństwo cyfrowe; w centrum znajdzie się ochrona dzieci i młodzieży przed szkodliwymi treściami, dlatego marki będą musiały zadbać o swoje strategie komunikacyjne; rodzice coraz wnikliwiej będą przyglądać się przekazom marek (głównie w sieciach społecznościowych); według analityków Accenture, 56% nastolatków kształtuje swoją tożsamość dzięki mediom społecznościowym, co może skutkować określonymi obawami; czy czeka nas jakaś forma przemyślanego rozluźnienia relacji z siecią, zobaczymy; ja mam wątpliwości, ale mówić o tym trzeba
- IMPATIENCE ECONMY - żyjemy w świecie nadmiaru bodźców, w którym rynek wyciska z nas emocje i "gra" na naszych nastrojach; to się raczej nie zmieni; jak prognozują analitycy Accentrure, nadal będziemy chcieli szybciej osiągać cele (głównie te związane z zakupami), a dostępne kanały medialne będą nam w tym pomagać, wzmacniając zbiorowe doświadczenia i doświadczania; i tu znowu pojawiają się media społecznościowe, które stanowią inspirację w tym obszarze dla 63% respondentów ankiety Accenture; w konsekwencji tendencja do wzmacniania relacji z markami będzie się nasilać, a właściciele mediów społecznościowych nadal będą zacierać ręce i liczyć hajsik
- THE DIGNITY OF WORK - jednym z problemów współczesnego rynku pracy jest brak motywacji pracowników; dzieje się tak z wielu powodów - m. in. transformacji technologicznej, presji ekonomicznej i pojawianie się nowych wzorców zachowań społecznych, które podważają dotychczasowe modele pracy; coraz więcej osób uważa prace za mało atrakcyjną, co powiększa dystans między pracownikami i pracodawcami; jak można przeczytać w raporcie Accenture: "Nieustanne dążenie do wydajności sprawia, że pracownicy czują, że produktywność ma dla pracodawców większe znaczenie niż ich umiejętności, doświadczenie i wkład w kulturę firmy"; potwierdza to 49% badanych, którzy częściej słyszą od pracodawców komunikaty dotyczące „poprawy produktywności” niż te dotyczące poprawy atmosfery w pracy lub rozwoju osobistego pracowników; w tym kontekście poseł Petru przegrywa, a jego upór pokazuje, że za cholerę nie rozumie on współczesnego rynku pracy .. a przy okazji jest nudny z tymi idiotycznymi wyliczeniami kosztów dodatkowego dnia wolnego (tak samo nudny, jak jego mentor)
- SOCIAL REWILDING - zmienia się nasz stosunek do spędzania wolnego czasu; zdaniem badaczy z Accentrue, coraz mniej bawi nas rozrywka online, a coraz częściej dążymy do bezpośredniego kontaktu z innymi ludźmi; w tym kontekście, "rewilding" należy rozumieć jako przywracanie "ludzkiego rytmu" wszystkiemu, co robimy; oznacza to, że będziemy ponownie odkrywać radość w relacjach, poszukiwaniach wartości kulturowych, w odbudowie "zdrowych" nawyków i "wskrzeszaniu" utraconych hobby (Robert z Dealerzy Wiedzy powiedział mi kiedyś, że moja praca jest fajna, bo pisząc o trendach, mogę powiedzieć "a nie mówiłem", kiedy się pojawiają - mówię zatem - "a nie mówiłem" - bo od jakiegoś czasu zalecam retromanię, nostalgiczność, ludzki dotyk i grzebanie w wartościach, jako trendy, na których warto budować); nie oznacza to, że w przyszłym roku odrzucimy technologię, ale na pewno będziemy szukać równowagi między gładkimi i nudnymi fakturami cyfrowych interfejsów i sensualnym światem zróżnicowanych faktur świata analogowego - potwierdza to 42% badanych przez Accenture, którzy stwierdzili, że "w minionym tygodniu najprzyjemniejsze było dla nich doświadczenie fizyczne"
To tylko skrót z prognoz zaproponowanych przez Accenture.
Źródło: Dragonfly perspective/FB
Stanowisko miasta
Stanowisko władz miasta w sprawie ewentualnych kontroli w sprawie finansowania sportu.
W związku z pojawiającymi się w sieci informacjami na temat ...
<czytaj dalej>Wkrótce adwent
W niedzielę 1 grudnia Kościół wkracza w nowy rok liturgiczny i rozpoczyna Adwent - okres poprzedzający coroczne obchody Bożego Narodzenia.
Od ...
<czytaj dalej>Ma być uczciwiej?
Duże zmiany w gospodarce śmieciowej szykują się w Gorzowie. Mówili o nich, na specjalnie zwołanej konferencji, prezydent Jacek Wójcicki, przewodniczący ...
<czytaj dalej>Czy Arriva pomoże na problemy kolejowe?
Wicemarszałek spotkał się z przedstawicielami firmy Arriva.
Wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski rozmawiał z przedstawicielami firmy Arriva m.in. o możliwości podjęcia w przyszłości ...
<czytaj dalej>