Jak podaje BBC, Brytyjska Partia Pracy zapowiedziała zakaz reklamowania śmieciowego jedzenia w telewizji przed godziną 21.
Zakaz ma przeciwdziałać otyłości dzieci i ma zacząć obowiązywać od października 2025 roku.
Wydaje się, że jest to dobry krok, choć pewnie jego konsekwencje nie będą radykalnie zmieniały sytuacji (reklamodawcy znajdą inne sposoby, żeby zrekompensować straty).
Kierunek wydaje się jednak słuszny. Oglądając telewizję bardzo często mam dylemat natury poznawczej. Mój wewnętrzny komputer reaguje dysonansem, kiedy widzi alarmistyczny program poświęcony konieczności ratowania klimatu, przerywany reklamami produktów i firm, które znane są raczej z systematycznego demolowania Ziemi.
Będąc jakiś czas temu w Niderlandach, trafiłem do sklepu spożywczego prowadzonego przez muzułmańskiego sprzedawcę. Zaskoczyło mnie, że produkty tam sprzedawane nie miały krzykliwych opakowań (w zasadzie większość produktów zapakowana była w przezroczyste opakowania z niewielka informacją). Kupowało się tam inaczej ... i chyba lepiej.
A może warto pomyśleć o wprowadzeniu w mediach DNIA BEZ REKLAM? Tak na próbę, żeby zobaczyć, jak zareagują nasze narzędzia poznawcze?
Źródło: Dragonfly perspective/FB
Kolejne upomnienie POLREGIO
Wicemarszałek województwa lubuskiego Sebastian Ciemnoczołowski kolejny raz wezwał władze POLREGIO do poprawy jakości usług realizowanych przez przewoźnika.
W środę, 25 września ...
<czytaj dalej>Finisz spotkań w ramach BO 2025
Spotkaniem na Zakanalu zakończyliśmy spotkania dyskusyjne dla rejonów w Budżecie Obywatelskim 2025. Nie oznacza to jednak końca naszej obywatelskiej sztafety ...
<czytaj dalej>Stan klęski żywiołowej
Wojewoda Lubuski podaje do publicznej wiadomości Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia stanu klęski ...
<czytaj dalej>Przedsięwzięcia w CEZiB
Publikujemy informację Centrum Edukacji Zawodowej i Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim.
Utworzenie Centrum Edukacji Zawodowej i Biznesu w byłym Zespole Szpitalnym przy ...
<czytaj dalej>