Sieć komunikacji miejskiej w Gorzowie jest żywym organizmem, stale zmieniającym się i rozwijającym, zgodnie z zapotrzebowaniem diagnozowanym w czasie obserwacji i badań, prowadzonych przez MZK i Urząd Miasta. Kolejne takie badanie przed nami. Dowiemy się jakie przyzwyczajenia mają pasażerowie MZK, na podstawie jakich biletów przemieszczają się po mieście oraz jakie mają propozycje na poprawę skomunikowania poszczególnych rejonów Gorzowa. Badania ruszają 15 września br.
Osiedle Europejskie – wyzwanie dla komunikacji miejskiej
Dla prezydenta miasta, który ostatecznie odpowiada za organizację komunikacji miejskiej w Gorzowie wszystkie osiedla są równie ważne i tak samo traktowane. To sami mieszkańcy swoimi nawykami komunikacyjnymi wyznaczają kierunek działań, podejmowanych przez miasto. Na drodze do idealnych rozwiązań często stoi jednak infrastruktura danego rejonu. Tak jest w przypadku Osiedla Europejskiego. Tam zabudowa osiedla mocno ogranicza miejskie plany, dotyczące rozwoju siatki komunikacji miejskiej. W związku z tym, już wiadomo że tramwaje na Osiedle Europejskie nie pojadą, natomiast nie można wykluczyć docelowych rozwiązań związanych z komunikacją autobusową. I choć, jak informuje jeden z miejskich portali o braku perspektyw na rozwój sieci komunikacyjnej na Osiedlu Europejskim, miasto planuje poprowadzenie komunikacji autobusowej w rejon tego osiedla. Jednak z uwagi na planowane w okolicach m.in. ulic: Myśliborskiej, Szczecińskiej i Chorwackiej remonty, plany te dotyczą okresu już po ich zakończeniu. Za wcześnie zatem, by precyzować daty i terminy rozpoczęcia kursowania komunikacji miejskiej w tym rejonie. Na razie mieszkańcy osiedla Europejskiego muszą korzystać z obecnych rozwiązań MZK.
Planowanie sieci komunikacyjnej - praca na żywym organizmie
Siatka komunikacji miejskiej zmienia się i zmieniać się będzie. W najbliższym czasie zostanie przeprowadzone kolejne badanie, którego wyniki mają dać odpowiedź na pytania o preferencje, oczekiwania, przyzwyczajenia oraz pomysły mieszkańców Gorzowa, zwłaszcza tych, korzystających z komunikacji miejskiej.
- Tylko w obliczu konkretnych faktów możemy podejmować działania, ale bez względu na wyniki najbliższych badań, każdy rejon Gorzowa jest traktowany tak samo. O każdym z osiedli myślimy, chcąc możliwie najbardziej usprawnić komunikację miejską. I to zawsze są trudne decyzje – podkreśla prezydent miasta
Jacek Wójcicki.
Optymalizacja układu sieci komunikacji miejskiej i taryfy biletowej komunikacji miejskiej na terenie Miasta Gorzowa Wlkp.
Kolejny badawczy research w Gorzowie rozpocznie się 15 września. Wówczas ankieterzy obecni w autobusach, tramwajach i na przystankach będą zadawać pytania mieszkańcom.
Badania marketingowe pod nazwą „Optymalizacja układu sieci komunikacji miejskiej i taryfy biletowej komunikacji miejskiej na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. oraz gmin sąsiadujących” mają na celu:
-
Zbadania popytu i struktury popytu na liniach podmiejskich (m.in.: ile osób korzysta z przejazdów, kto korzysta, na podstawie jakich dokumentów korzysta z ulg i zwolnień w opłatach, jakie są koszty funkcjonowania poszczególnych linii, jaka jest przychodowość linii).
-
Badania struktury popytu na liniach miejskich (m.in.: kto korzysta z komunikacji miejskiej, na podstawie jakich dokumentów korzysta z ulg i przejazdów bezpłatnych, jaka jest struktura biletów ulgowych w rozbiciu na młodzież szkolna, dzieci w wieku przedszkolnym, ilu studentów korzysta z komunikacji, itp.).
-
Optymalizację taryfy biletowej (m.in.: przedstawienie propozycji nowych nośników biletów wraz z kosztami wprowadzenia, propozycje zmian w taryfie biletowej wraz z kosztami ich wprowadzenia, propozycja nowych rodzajów biletów).
-
Optymalizację układu sieci komunikacji miejskiej - przedstawienie propozycji koncepcji układu komunikacji miejskiej w wariancie przejściowym i docelowym (rok 2022), uwzględniające inwestycje związane z budową nowej linii tramwajowej na Osiedle Górczyn, przebudową DK 22, planowanym uruchomieniem Centrum Przesiadkowego. Przedmiotem propozycji zmian w układzie komunikacji miejskiej będą nie tylko linie tramwajowe, ale i linie autobusowe (przebieg, częstotliwość, przystanki).
Mieszkańców prosimy o otwartość i śmiałość w wypowiedziach. To jak myślą i jak oceniają komunikację miejską gorzowianie jest niezwykle ważne przy kolejnych decyzjach o transporcie publicznym w mieście.
Badania zakończą się na przełomie października i listopada.
Marta Liberkowska
Dyrektor Wydziału Promocji i Informacji
II etap prac
28 marca rozpocznie się II etap prac na skrzyżowaniu ulic: Słowiańskiej, Żwirowej, Roosevelta i Kosynierów Gdyńskich.
W czwartek (28 marca), na ...
<czytaj dalej>Wielki Tydzień
W Wielki Czwartek (28 marca) o godz. 10.00 w katedrze gorzowskiej bp Tadeusz Lityński będzie przewodniczył mszy św., podczas której ...
<czytaj dalej>Negocjacje rolników z rządem
Delegacja protestu rolników z S3 węzeł Myślibórz obejmującego trzy powiaty: gryfiński, myśliborski i pyrzycki brała udział wczoraj w negocjacjach pomiędzy ...
<czytaj dalej>Kalwaria Rokitniańska
W piątek 22 marca diecezjalne sanktuarium maryjne w Rokitnie zaprasza do udziału w nabożeństwie Kalwarii Rokitniańskiej urządzanym tradycyjnie w tygodniu ...
<czytaj dalej>