Nowoczesny ZUS dla wszystkich
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Gorzowie zaprasza do korzystania z Platformy Usług Elektronicznychn – zestawu nowoczesnych usług dla wszystkich klientów.
Sercem Platformy Usług Elektronicznych jest portal pue.zus.pl. Dzięki tej wygodnej formie kontaktu z ZUS klienci mogą zrealizować większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi bez wychodzenia z domu – przez Internet.
Jak korzystać z PUE ?
Najpierw należy zarejestrować się na portalu pue.zus.pl. Podczas rejestracji otrzymuje się login i wybiera hasło do własnego profilu PUE. Dla bezpieczeństwa danych, do których dzięki temu profilowi uzyskuje się dostęp, trzeba jeszcze potwierdzić swoją tożsamość i dopiero wtedy profil PUE zostaje aktywowany. Potwierdzenia tożsamości należy dokonać w dowolnej jednostce ZUS. Weryfikacja tożsamości jest niezbędna ze względu na bezpieczeństwo danych, do których uzyskuje się dostęp dzięki profilowi PUE.
Gorzowski Oddział ZUS aby ułatwić wszystkim osobom zainteresowanym, założenie na PUE indywidualnego profilu wystąpił z inicjatywą upowszechniania funkcjonalności platformy odwiedzając zakłady pracy i urzędy. Podczas spotkań z pracownikami bezpośrednio w miejscu pracy, pracownik ZUS zakłada wszystkim chętnym indywidualne profile umożliwiające natychmiastowe korzystanie z możliwości platformy.
Z oferty ZUS skorzystali już pracownicy Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego, którym w dniach 23-24 stycznia br. założono łącznie 201 indywidualnych profili.
Nie tylko przez Internet
Platforma Usług Elektronicznych to nie tylko wykorzystanie łącza internetowego. Tym osobom, które nie mają dostępu do Internetu lub są poza domem albo wolą kontakt bezpośredni, nowoczesny ZUS ułatwia życie dzięki usługom telefonicznym i systemowi kierowania ruchem w jednostkach ZUS. Przez telefon klienci mogą korzystając z Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) zasięgnąć informacji np. o danych zgromadzonych na indywidualnym koncie lub zarezerwować wizytę w ZUS. Przed przekazaniem jakichkolwiek spersonalizowanych informacji nastąpi uwierzytelnienie osoby dzwoniącej i tu niezbędne jest podanie identyfikatora i PIN, uzyskiwanych podczas rejestracji na pue.zus.pl.
W jednostce ZUS wygodę obsługi zapewniają dyspensery (biletomaty), które pozwalają wybrać rodzaj sprawy i wydają bilet do właściwego dla jej załatwienia stanowiska obsługi klientów. Duże ekrany multimedialne wskazują stanowisko, przy którym można załatwić swoją sprawę, oraz podają najważniejsze informacje i aktualności dotyczące ubezpieczeń społecznych.
Urzędomat
Zwany potocznie „zusomatem” jest ostatnim elementem projektu Platformy Usług Elektronicznych, obecnie wdrażanym w jednostkach ZUS. W Oddziale w Gorzowie Wlkp. usytuowany jest przy wejściu głównym. Jest dostępny dla naszych klientów 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. To samoobsługowe urządzenie wyposażone jest w dwa dotykowe ekrany, klawiaturę, dwie drukarki, skaner, system głosowy i telefon. Umożliwia złożenie wniosku zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Stąd też na swoim wyposażeniu posiada zarówno komputer, jak i podajnik dokumentów. Każdy dokument składany przez klienta jest przekazywany do placówki ZUS w formie papierowej i elektronicznego skanu, urządzenie wyda również potwierdzenie odbioru dokumentu. Wielkość czcionki tekstu wyświetlanego na monitorach może być powiększana, a system głosowy posiada regulację w zależności od potrzeb klienta. Zusomat umożliwia również dostęp do portalu PUE (czyli do indywidualnych profili) i do strony internetowej ZUS. W każdej chwili istnieje też możliwość połączenia z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) – umożliwiają to wbudowane w zusomat słuchawki telefoniczne. Z urządzenia bez przeszkód mogą korzystać osoby na wózkach inwalidzkich. Możliwość taką daje drugi z monitorów, który ulokowany jest na wysokości wózka.
Zapraszamy do korzystania z Platformy Usług Elektronicznych ZUS.
Anna Jamroz-Fleischer
Rzecznik Prasowy
Oddziału ZUS w Gorzowie
27 stycznia 2013 16:28, admin ego
Dodaj komentarz:
Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ...
<czytaj dalej>Tarasy jeszcze niedostępne
Woda w Warcie opada, odsłaniają się zalane tarasy. Niestety, ze względów bezpieczeństwa, nie mogą być jeszcze udostępnione.
Zdecydowała o tym ekspertyza ...
<czytaj dalej>Apel o pomoc w sprawie odbudowy AJP
W dramatycznej dla uczelni i miasta sytuacji potrzebne jest wspólne działanie. Dlatego prezydent miasta Jacek Wójcicki apeluje o pomoc w ...
<czytaj dalej>Rozmowa z komisarzem Wojciechowskim
Komunikat w sprawie rolników.
Zgodnie z wczorajszą rozmową telefoniczną z komisarzem rolnictwa Januszem Wojciechowskim przekazuję, że na najbliższym i ostatnim w ...
<czytaj dalej>
Anonim_8372:
ma doswiadczenie w firmie budowlanej poprawiania architektury na małą skalę
cele jakie moge podpowiedzieć
to centrum przesiadkowe
<czytaj dalej>
Anonim_3929:
"Ktoś biegł tą uliczką przed nami, miał jak my
wzrok zdjęty uczuciem;"
(Kamil Kwidziński, pierwszy wers wiersza Jotunheim<
<czytaj dalej>
Anonim_9617:
Ciekawe, że depresji nie mają ci, którzy ciężko pracują, którym brakuje do wypłaty, tym, którzy wyprzedają się tym, którzy starają się
<czytaj dalej>