Gorzów Wielkopolski znalazł się wśród dziesięciu polskich miast, które najszybciej rozwijają się w internecie.
Gorzów Wielkopolski został jednym z dziesięciu polskich eMiast Google. To zasługa gorzowskich małych i średnich firm. Nowa nagroda Google ma na celu wyróżnienie miast, które odnotowały największy wzrost aktywności lokalnych firm w sieci. Nagroda powstała także po to, by pokazać znaczenie internetu w przyszłym rozwoju gospodarczym Polski.
Nagrodę dla Gorzowa odebrała w Warszawie
Małgorzata Pera z Wydziału Rozwoju i Promocji Miasta.
Jak ważna jest widoczność w sieci, gdzie konsumenci coraz częściej szukają informacji o produktach i usługach, wie
Iwona Koj właścicielka gorzowskiej firmy zajmującej się sprzedażą biżuterii przez internet i aktywnie korzystającej z reklamy internetowej do pozyskiwania klientów. Firma używa reklamy w wyszukiwarce prawie od początku istnienia sklepu internetowego, czyli od 2008 roku.
Według międzynarodowego badania Boston Consulting Group, firmy obecne w internecie rozwijają się około czterokrotnie szybciej od tych, których nie można znaleźć w sieci.
Także reklama internetowa rozwija się bardzo dynamicznie, a Google, dzięki usłudze AdWords (reklamie w wyszukiwarce), może ocenić jej przełożenie na rozwój polskiej gospodarki w podziale na poszczególne miasta. By przedstawić tę zależność, Google przyjrzało się aktywności reklamowej w prawie 200 miastach w całej Polsce i uszeregowało je pod względem procentowego wzrostu wydatków małych i średnich firm w programie reklamowym Google AdWords w ciągu ostatniego roku. W Gorzowie ten wzrost wyniósł 74 proc.
Lista polskich eMiast w Polsce wygląda następująco:
1. Elbląg
2. Ruda Śląska
3. Zabrze
4. Białystok
5. Legnica
6. Krosno
7. Tarnów
8. Piaseczno
9. Siemianowice Śląskie
10.Gorzów Wielkopolski
W tym roku BCG opublikowało raport “Polska Internetowa”, z którego wynika, że udział gospodarki internetowej w PKB już dzisiaj wynosi 2,7%, a w 2015 będzie to aż 4,1% PKB. Wartość polskiej gospodarki internetowej podwoi się już w ciągu najbliższych kilku lat, co oznacza, że firmy obecne online, skorzystają na tym najwięcej i zarazem więcej wniosą do przyszłego rozwoju gospodarki Polski.
Z kolei badania wykonane przez SMG/KRC w 2011 r. pokazują, że połowa polskich małych
i średnich firm nadal nie ma strony internetowej.
- Nagrody Google eMiasta zostały stworzone po to, by pokazać i wynagrodzić te miasta, które są w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój małych i średnich firm w internecie – powiedział
Artur Waliszewski, dyrektor Google na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią. - Mam nadzieję,
że będą także motywacją dla tych regionów, które w czołówce się nie znalazły, aby wypróbować skuteczność internetu. W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci, mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty.
iw
Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ...
<czytaj dalej>Tarasy jeszcze niedostępne
Woda w Warcie opada, odsłaniają się zalane tarasy. Niestety, ze względów bezpieczeństwa, nie mogą być jeszcze udostępnione.
Zdecydowała o tym ekspertyza ...
<czytaj dalej>