niedziela 16 grudnia 2018     Albina, Zdzisław
eGorzowska - internetowy dziennik Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej

szukaj    szukaj szukaj
« powrót
Urlop, czyli jak dobrze się wyspać
eGorzowska - 8695_8RutrwfLMLF7jMdB5dK8.jpg“W końcu się wyśpię!” - to zdanie najczęściej pada, kiedy rozpoczynamy urlop. Każdy wyobraża sobie, że bez obowiązku wyjścia do biura codziennie obudzi się wypoczęty i wyspany.

Jak się okazuje, to czy jesteśmy wypoczęci, nie zależy tylko od tego, ile godzin śpimy. Lekarze mówią, że dorosły człowiek potrzebuje osiem godzin snu. Jeśli codziennie idziemy spać i wstajemy o tej samej porze, nawet mniej godzin snu pozwoli nam być wyspanym. Od czego więc zależy jakość naszego snu? Co nam najbardziej szkodzi?

Stres - największy wróg dobrego snu
Rzeczy, przez które możemy mieć problem z zasypianiem, jest wiele. Z niektórych możemy sobie nawet nie zdawać sprawy. Sprawdźcie zatem, czy może któraś z nich dotyczy Was.

• Godzina spania - czas pomiędzy 22:00 a 23:00 to czas, kiedy organizm dorosłej osoby jest przygotowany do snu, ponieważ poziom melatoniny jest najwyższy.
• Temperatura - dogodne warunki to sen w temperaturze 17-19 stopni Celsjusza. Należy nie zapominać o odpowiedniej cyrkulacji powietrza i wentylacji w miejscu snu.
• Za duża ilość kofeiny i papierosów - zarówno kawa, jak i papierosy działają na organizm pobudzająco.
• Aktywność fizyczna - ćwiczenia, wykonywane mniej niż trzy godziny przed snem, mogą sprawić, że w porze snu nadal będziesz pobudzony.
• Drzemki - należy unikać długich drzemek w ciągu dnia. Odsypiając, zaburza się rytm snu i czuwania, odbierając w ten sposób możliwość pełnego zrelaksowania się w nocy.
• Korzystanie z urządzeń elektronicznych - przeglądanie przed snem telefonu, komputera czy tabletu powoduje naświetlenie oczu. Sprawia to, że nasza siatkówka odbiera to jako światło naturalne, a co za tym idzie, nie pozwoli nam zasnąć.
• Stres.

Ten ostatni czynnik jest najtrudniejszy do zwalczenia, ponieważ często stresujemy się czymś podświadomie. Wtedy hormon stresu nazywany CRH nie pozwoli nam zasnąć. Skutkiem podwyższonego poziomu CRH jest zwiększona aktywność współczulnego układu nerwowego, szybsze bicie serca, potrzeba większej ilości tlenu, a my mamy ochotę wstać, a nie leżeć. Za nasz sen odpowiedzialna jest m.in. melatonina. To ona reguluje nasz zegar biologiczny. Naukowcy twierdzą, że im więcej światła, tym mniej melatoniny. Zatem pokój, w którym śpimy, powinien być dokładnie zaciemniony. Wtedy produkcja melatoniny się zwiększa, a to już pierwszy krok to uporania się z bezsennością.

Dlaczego więc będąc na długo wyczekiwanym urlopie, nie możemy czasem zasnąć? Zazwyczaj winowajcą jest nasz telefon. Niezliczona liczba powiadomień z Facebooka czy Instagrama może przywrócić o zawrót głowy. Dodatkowo maile, które przychodzą bez względu na porę dnia czy nocy. Większość z nich to nic nieznaczące oferty reklamowe, ale irytujący sygnał powiadomienia musi wybrzmieć. Można spróbować wyciszyć telefon, ale jeśli raz usłyszymy wibrację, podświadomie będziemy czekać na kolejny. To tak jak z porannym budzikiem. Włączamy drzemkę i idziemy dalej spać, ale wiemy, że on zaraz ponownie zadzwoni, więc nasz sen nie jest głęboki.

Co więc zrobić, aby snu z powiek nie spędzał nam smartfon? Najlepiej zainstalować program, który będzie selekcjonował to, co przychodzi na nasz telefon.

Takie rozwiązanie proponuje G DATA Mobile Security, która zapewnia kompleksową ochronę przed niepożądanymi połączeniami i smsami. Funkcja filtra połączeń głosowych i wiadomości sms, sprawdzi, które połączenia są dla nas istotne i o których warto nas powiadomić. Istnieje także możliwość zablokowania niektórych numerów - np. tych z pracy. Dzięki temu nasz telefon jest bezpieczny, a my mamy szansę się wyspać - same plusy.

Jaki jest więc przepis na długi i głęboki sen? Mniej stresu! Urlop bierzesz po to, aby wypocząć. Zapomnij na chwilę o obowiązkach, które czekają na ciebie w pracy. Oddaj się przyjemnością, wyłącz telefon i śpij spokojnie.

G DATA


9 lipca 2018 06:55, admin ego
« powrót
Dodaj komentarz:

Twoje imię:
 
Od 1 stycznia tańszy bilet, ale...
Od 1 stycznia każdy uczeń, który będzie chciał skorzystać z ulgi na przejazdy komunikacją miejską w Gorzowie, oprócz ważnego biletu ... <czytaj dalej>
Nowa organizacja ruchu na Dunikowskiego
W czwartek (6 grudnia br.) od godzin popołudniowych zostanie wprowadzonadocelowa zmiana organizacji ruchu na ulicy Dunikowskiego. Zmiana przewiduje wprowadzenie ruchu jednokierunkowego ... <czytaj dalej>
Gorzów blisko świąt
W Gorzowie, jak co roku, przez cały grudzień organizujemy cykl wydarzeń, by przybliżyć mieszkańcom świąteczny klimat. Wszystko w ramach kampanii ... <czytaj dalej>
Nowy rok liturgiczny i początek Adwentu
W najbliższą niedzielę, 2 grudnia, rozpoczyna się Adwent - okres liturgiczny poprzedzający coroczne obchody Bożego Narodzenia. Czas Adwentu (z łac. adventus ... <czytaj dalej>
Przeglądaj cały katalog lub dodaj swoją firmę
"Horyzont" Przedsiębiorstwo Usługowe

ul. Kołłątaja 7 e m. 8, Gorzów Wlkp.
tel. 502 258 437
branża: Reklama - plakatowanie <czytaj dalej>
"Elsen-Logistyka" Sp. z o.o.

ul. Podmiejska 21 A, Gorzów Wlkp.
tel. 95 725 77 80
branża: Transport międzynarodowy <czytaj dalej>
"Tilton" Sp. z o.o.

ul. Pomorska 7, Gorzów Wlkp.
tel. 95 733 39 00
branża: Spożywcze artykuły - detal <czytaj dalej>

Policja poszukuje tej kobiety
W Komisariacie Policji I w Gorzowie toczy się postępowanie dotyczące ... <czytaj dalej>
Od 1 stycznia tańszy bilet, ale...
Od 1 stycznia każdy uczeń, który będzie chciał skorzystać z ... <czytaj dalej>
S. Michaela z Medalem Stulecia Odzyskanej Niepodległości
W Pałacu Prezydenckim odbyła się uroczystość wręczenia Medali Stulecia Odzyskanej ... <czytaj dalej>
Poszukiwany współczesny bohater
Mają mądrość pomagania. Pokazują, co dziś znaczą pojęcia: zaangażowanie społeczne, ... <czytaj dalej>
Kalendarium eventów
« grudzień 2018 »
P W Ś C P S N
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
      
dodaj: imprezy@egorzowska.pl
Mała wielka sprawa
eGorzowska - adminfoto_hanna.jpg
Hanna Kaup:
A świadek stał w szeregu - refleksje po Niepodległej
Za nami święto setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Święto Niepodległej. W Gorzowie zorganizowano wiele wydarzeń i pewnie jeszcze wiele się odbędzie, bo przecież pamiętamy przez cały rok. To, co ... <czytaj dalej>

Wsiąść do pociągu nie byle jakiego
Chcesz jeździć pociągiem, który ma nazwę? Wymyśl ją. Urząd Marszałkowski <czytaj dalej>
O Laur Niepodległej
Miejskie Centrum Kultury w Gorzowie zaprasza do udziału w międzywojewódzkim <czytaj dalej>

aktualnie nie ma żadnej czynnej sondy
Robisz zdjęcia? Przyślij je do nas foto@egorzowska.pl
eGorzowska - dsc_0531.jpg
Hanna Kaup:
Wieczór z Karin Wolf
Jesienny Salon Literatury i Jazzu na Pograniczu. Kolczyk Karin Wolf ... <czytaj dalej>
Marek Z. Piechocki:
"Epatować emanacją" x3
„Słownik wyrazów obcych i trudnych” Andrzeja Markowskiego i Radosława Pawelca ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
SMS elementem komunikacji i budowania relacji

Mieszkaniec przeciętnego polskiego miasta wychodząc z domu, słyszy dźwięk przychodzącego ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Edukacja w kampanii wyborczej

Kolejne boisko szkolne nic nie zmieni dla przyszłości naszych dzieci. ... <czytaj dalej>
Blogujesz? Rób to lokalnie!
Wystarczy jedno kliknięcie w egoBlog
Masz problem?
Napisz do eksperta egoEkspert
Żadna sprawa nie zostanie bez odzewu. Daj znać na eGo Forum
Anonim_8593:
Tak, to jest bardzo po gorzowsku...ale, już lepiej niz "przed wojna" lub w trzecim swiecie. <czytaj dalej>
Andrzej Trzaskowski:
Do ukrywającego się tchórzliwie pod "..,".
Napisz proszę co za kawałek prozy, wiersza, bajki, przypowiastki, czegokolwiek przetłu <czytaj dalej>
..:
a nie zastanawiałeś się że wszyscy pomijają cię w zaproszeniach ze względu na twój marudny i malkontencki charakter

a z tym " <czytaj dalej>
Anonim_9977:
a może jakieś daty przy dniach pt 14 grudnia środa19 grudnia ..czy po gorzowsku byle jak <czytaj dalej>
Anonim_1388:
Bardzo piękna inicjatywa. Gratulacje <czytaj dalej>
 
eGorzowska.pl - e-gazeta Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej