środa 18 lipca 2018     Kamil, Robert, Szymon
eGorzowska - internetowy dziennik Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej
szukaj    szukaj szukaj
« powrót
Urlop, czyli jak dobrze się wyspać
eGorzowska - 8695_8RutrwfLMLF7jMdB5dK8.jpg“W końcu się wyśpię!” - to zdanie najczęściej pada, kiedy rozpoczynamy urlop. Każdy wyobraża sobie, że bez obowiązku wyjścia do biura codziennie obudzi się wypoczęty i wyspany.

Jak się okazuje, to czy jesteśmy wypoczęci, nie zależy tylko od tego, ile godzin śpimy. Lekarze mówią, że dorosły człowiek potrzebuje osiem godzin snu. Jeśli codziennie idziemy spać i wstajemy o tej samej porze, nawet mniej godzin snu pozwoli nam być wyspanym. Od czego więc zależy jakość naszego snu? Co nam najbardziej szkodzi?

Stres - największy wróg dobrego snu
Rzeczy, przez które możemy mieć problem z zasypianiem, jest wiele. Z niektórych możemy sobie nawet nie zdawać sprawy. Sprawdźcie zatem, czy może któraś z nich dotyczy Was.

• Godzina spania - czas pomiędzy 22:00 a 23:00 to czas, kiedy organizm dorosłej osoby jest przygotowany do snu, ponieważ poziom melatoniny jest najwyższy.
• Temperatura - dogodne warunki to sen w temperaturze 17-19 stopni Celsjusza. Należy nie zapominać o odpowiedniej cyrkulacji powietrza i wentylacji w miejscu snu.
• Za duża ilość kofeiny i papierosów - zarówno kawa, jak i papierosy działają na organizm pobudzająco.
• Aktywność fizyczna - ćwiczenia, wykonywane mniej niż trzy godziny przed snem, mogą sprawić, że w porze snu nadal będziesz pobudzony.
• Drzemki - należy unikać długich drzemek w ciągu dnia. Odsypiając, zaburza się rytm snu i czuwania, odbierając w ten sposób możliwość pełnego zrelaksowania się w nocy.
• Korzystanie z urządzeń elektronicznych - przeglądanie przed snem telefonu, komputera czy tabletu powoduje naświetlenie oczu. Sprawia to, że nasza siatkówka odbiera to jako światło naturalne, a co za tym idzie, nie pozwoli nam zasnąć.
• Stres.

Ten ostatni czynnik jest najtrudniejszy do zwalczenia, ponieważ często stresujemy się czymś podświadomie. Wtedy hormon stresu nazywany CRH nie pozwoli nam zasnąć. Skutkiem podwyższonego poziomu CRH jest zwiększona aktywność współczulnego układu nerwowego, szybsze bicie serca, potrzeba większej ilości tlenu, a my mamy ochotę wstać, a nie leżeć. Za nasz sen odpowiedzialna jest m.in. melatonina. To ona reguluje nasz zegar biologiczny. Naukowcy twierdzą, że im więcej światła, tym mniej melatoniny. Zatem pokój, w którym śpimy, powinien być dokładnie zaciemniony. Wtedy produkcja melatoniny się zwiększa, a to już pierwszy krok to uporania się z bezsennością.

Dlaczego więc będąc na długo wyczekiwanym urlopie, nie możemy czasem zasnąć? Zazwyczaj winowajcą jest nasz telefon. Niezliczona liczba powiadomień z Facebooka czy Instagrama może przywrócić o zawrót głowy. Dodatkowo maile, które przychodzą bez względu na porę dnia czy nocy. Większość z nich to nic nieznaczące oferty reklamowe, ale irytujący sygnał powiadomienia musi wybrzmieć. Można spróbować wyciszyć telefon, ale jeśli raz usłyszymy wibrację, podświadomie będziemy czekać na kolejny. To tak jak z porannym budzikiem. Włączamy drzemkę i idziemy dalej spać, ale wiemy, że on zaraz ponownie zadzwoni, więc nasz sen nie jest głęboki.

Co więc zrobić, aby snu z powiek nie spędzał nam smartfon? Najlepiej zainstalować program, który będzie selekcjonował to, co przychodzi na nasz telefon.

Takie rozwiązanie proponuje G DATA Mobile Security, która zapewnia kompleksową ochronę przed niepożądanymi połączeniami i smsami. Funkcja filtra połączeń głosowych i wiadomości sms, sprawdzi, które połączenia są dla nas istotne i o których warto nas powiadomić. Istnieje także możliwość zablokowania niektórych numerów - np. tych z pracy. Dzięki temu nasz telefon jest bezpieczny, a my mamy szansę się wyspać - same plusy.

Jaki jest więc przepis na długi i głęboki sen? Mniej stresu! Urlop bierzesz po to, aby wypocząć. Zapomnij na chwilę o obowiązkach, które czekają na ciebie w pracy. Oddaj się przyjemnością, wyłącz telefon i śpij spokojnie.

G DATA


9 lipca 2018 06:55, admin ego
« powrót
Dodaj komentarz:

Twoje imię:
 
Takie są fakty. Dbamy o bezpieczeństwo podczas zabezpieczenia festiwalu Pol’and’Rock
W związku z komunikatami prasowymi, dotyczącymi policyjnego zabezpieczenia festiwalu Pol’and’Rock i powielanymi nieprawdziwymi informacjami na temat pracy oraz decyzji podejmowanych ... <czytaj dalej>
Zamknięcie skrzyżowania Sikorskiego z Dworcową
W poniedziałek (16. Lipca) rano rozpocznie się kolejny etap modernizacji ulicy Sikorskiego; przebudowa skrzyżowania z ulicą Dworcową, które zostanie zamknięte ... <czytaj dalej>
Otwarcie skrzyżowania Dowgielewiczowej – Walczaka
We wtorek (10 lipca) po godzinie 12 zostanie otwarte skrzyżowanie ulic Dowgielewiczowej – Walczaka, które zostało czasowo zamknięte ze względu ... <czytaj dalej>
Czas na "Dobry Start"
Od 1 lipca 2018 r. można składać elektronicznie wnioski w celu otrzymania świadczenia z Programu „Dobry Start”. Program ten to ... <czytaj dalej>
Przeglądaj cały katalog lub dodaj swoją firmę
Woś Elżbieta Sklep Spożywczy

ul. Kobylogórska 102, Gorzów Wlkp.
tel. 95 723 99 94
branża: Spożywcze artykuły - detal <czytaj dalej>
"An" Anna Brończyk

ul. Wróblewskiego 34 a m. 18, Gorzów Wlkp.
tel.
branża: Sprzątanie wnętrz, mycie okien <czytaj dalej>
"Adamna" Systemy Komputerowe Adam Nadolny

ul. Sikorskiego 38 m. 9, Gorzów Wlkp.
tel. 95 782 93 29
branża: Komputery - oprogramowanie <czytaj dalej>

Młodzieżowe Mistrzostwa Polski Par Klubowych
W najbliższy piątek na stadionie im. Edwarda Jancarza w Gorzowie ... <czytaj dalej>
Koniecznie zobacz "Zimną wojnę"
Jeśli nie widziałeś jeszcze "Zimnej wojny", zobacz teraz koniecznie. Kino ... <czytaj dalej>
Tym razem oszustom się nie udało
Na terenie Gorzowa znów odnotowano dwie telefoniczne próby oszustw metodą ... <czytaj dalej>
Prowadzisz przedsiębiorstwo? Możesz jechać do Londynu
Urząd Marszałkowski zaprasza lubuskie przedsiębiorstwa do udziału w misji gospodarczej ... <czytaj dalej>
Kalendarium eventów
« lipiec 2018 »
P W Ś C P S N
      
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
     
dodaj: imprezy@egorzowska.pl
Mała wielka sprawa
eGorzowska - adminfoto_hanna.jpg
Hanna Kaup:
Przebudzenie... a jednak kac
Ja rozumiem, że zaproszenie przez Prezydenta Gorzowa na sesję rady miasta biznesmena zdecydowanego na kupno Willi Pauckscha mogło być dla radnych zaskoczeniem. Rozumiem nawet, że niektórzy wstrzymali się od głosu, ... <czytaj dalej>

Bądź mistrzem
Komenda Wojewódzka Policji w Gorzowie z Dyrekcją Policji Wschód jako <czytaj dalej>
Rozwinąć skrzydła
Ponad tysiąc uczestników z Polski, średnio 170 dni szukania, czytania, <czytaj dalej>

aktualnie nie ma żadnej czynnej sondy
Robisz zdjęcia? Przyślij je do nas foto@egorzowska.pl
eGorzowska - dsc_2534.jpg
Hanna Kaup:
Garstka na koncercie ambasadora miasta Adama Bałdycha
Ostatni dzień święta miasta nie rozpieszczał gorzowian. Najpierw morderczy upał, ... <czytaj dalej>
Marek Z. Piechocki:
Dla trzystu kilkudziesięciu
Dla trzystu kilkudziesięciu osób w miniony piątek (20 kwietnia 2018 ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
O czym każdy rodzic powinien pamiętać
Wakacje kojarzą się ze słońcem, wypoczynkiem i przyjemnościami. Często to ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Cisza nocna – prawo a rzeczywistość
Hałaśliwe prywatki, donośne rozmowy i pokrzykiwania sąsiadów, przeszywające dźwięki urządzeń ... <czytaj dalej>
Blogujesz? Rób to lokalnie!
Wystarczy jedno kliknięcie w egoBlog
Masz problem?
Napisz do eksperta egoEkspert
Żadna sprawa nie zostanie bez odzewu. Daj znać na eGo Forum
Anonim_1282:
czerwony szpital to hostel umieralnia z horrora.
powinna wisieć tabliczka na wejściu
ty który wchodzisz żegnaj się z nadzieją

<czytaj dalej>
Anonim_1282:
uwielbiam ciszę. niestety nie ma jej u mnie ani na minutę. <czytaj dalej>
Anonim_1282:
a później odpowiedz sobie na pytahnie jaki tam widzisz kapitał społeczny <czytaj dalej>
Anonim_1282:
wyjdź na miasto kretynie w samo centrum i poobserwuj co tam się dzieje.
<czytaj dalej>
Anonim_3671:
do A.1282 ;1° "kapital spoleczny" poprzez budowanie blokow ????
2° "utracowny klimat" "miasteczko szare i brudne3 - to <czytaj dalej>
 
eGorzowska.pl - e-gazeta Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej